|
|
|
|---|---|
|
hej bilen gick dåligt kändes slö så ja kollade felkoder och fick upp vevaxelgivare men slö som man e vänta ja med att byta den och nu så dog bilen när ja körde och starta inte igen när den va varm men nu har ja iaf beställt en givare och undrar om någon har en bild eller lite tips på var den sitter och hur man bytar enklast,, mvh | |
|
På min 98 sitter den uppe på växellådan kan man väl säga, ta en lampa och lyser ner så sen man den där. tar loss kontakten direkt från givaren. skruvar ut skruven och drar ut den. |
|
|
Länk Här tar han loss den underifrån vi gjorde det ovanifrån då den satt nästan mitt på. |
|
|
min är en 99a men de bör väl va samma kan ja tycka.. tack för svar |
|
|
och min e automat också |
|
|
men de ser inte ut som samma givare i länken du skicka? Länk |
|
|
Det finns två utföranden - en version som sitter i framkanten av motorn och en som sitter i bakkanten precis innan växellådan... Knappa in ditt chassinummer här, och stega dig fram till motorns givare så ser du vilken version din bil har: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det där ser ut som givaren för e39 fram till 9809 vilket också står i texten. Min hade ingen. Sladd jämför med tex mekonomen | |
| jaha då passar den inte på min då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.