AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.874

vad är optimalt däcktryck på en 116?

vilket däcktryck ska man ha på e87:an?? hr även märkt små vibrationer i ratten och om man lägger foten vid sidan av kopplingen känns vibrationerna också av... detta börjar vid ca 80-90km/h.. är däcken i obalans eller kan det vara annat? har nyligen bytt däck så tvekar om det verkligen kan vara dem det är fel på
tack för bra svar.. om det inte skulle vara däcken vad kan det då vara?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Fråga om de har en maskin som kan mäta vägtrycksvariationen. De flesta har tyvärr ej det, men den mäter orundhet _under last_ = vibration i verkligheten. Sen flyttar man däck i förhållande till fälg för att minimera orundheten, därefter balanserar man med vikter. Ger så klart mer vikter, men mindre vibrationer.
falsterbo: det var inga vibrationer i ratten men kan kände lite om man höll foten till vänster om kopplingspedalen om du vet vad jag menar..kan det vara nåt fel på a-armen eller nåt?
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
kan säkert vara lite obalans i däcken bara, åk in till närmaste däckverkstad och be dom balansera allt, kostar inte mer än någon hundralapp
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad är det för däck och vilken dimension?

Generellt är rekommenderade däcktrycken lågt satta för att prioritera komfort.

Jag hade problem med vibrationer i Nokian-däck i dimensionen 225/50-16 och de försvann nästan helt när jag gick upp till 2,6bar fram och 3,0bar bak - men då blev de å andra sidan ganska hårda och bullriga...men de slets mycket jämnare med högt tryck!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.