|
|
|
|---|---|
| vilket däcktryck ska man ha på e87:an?? hr även märkt små vibrationer i ratten och om man lägger foten vid sidan av kopplingen känns vibrationerna också av... detta börjar vid ca 80-90km/h.. är däcken i obalans eller kan det vara annat? har nyligen bytt däck så tvekar om det verkligen kan vara dem det är fel på | |
| tack för bra svar.. om det inte skulle vara däcken vad kan det då vara? | |
|
Fråga om de har en maskin som kan mäta vägtrycksvariationen. De flesta har tyvärr ej det, men den mäter orundhet _under last_ = vibration i verkligheten. Sen flyttar man däck i förhållande till fälg för att minimera orundheten, därefter balanserar man med vikter. Ger så klart mer vikter, men mindre vibrationer. |
|
| falsterbo: det var inga vibrationer i ratten men kan kände lite om man höll foten till vänster om kopplingspedalen om du vet vad jag menar..kan det vara nåt fel på a-armen eller nåt? | |
| kan säkert vara lite obalans i däcken bara, åk in till närmaste däckverkstad och be dom balansera allt, kostar inte mer än någon hundralapp | |
|
Vad är det för däck och vilken dimension? Generellt är rekommenderade däcktrycken lågt satta för att prioritera komfort. Jag hade problem med vibrationer i Nokian-däck i dimensionen 225/50-16 och de försvann nästan helt när jag gick upp till 2,6bar fram och 3,0bar bak - men då blev de å andra sidan ganska hårda och bullriga...men de slets mycket jämnare med högt tryck! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.