|
|
|
|---|---|
|
Hej Hade bilen inne för service i veckan och då konstaterade dem att grenröret var sprucket. ca 22000:- för att laga. Trevligt. Finns det någon nackdel att åka med ett sprucket grenrör en stund. Kan någon inträffa med turbo eller liknande? Vill inte laga detta på någon månad då jag har annat att lägga pengarna på just nu. Är även lite för mycket pyssel för att göra själv tror jag Det var en hyffsad spricka. Nu när man vet om det så hör man nog på ljudet då man kör iväg med öppet fönster att det är något läckage på avgassidan. Man känner även lukten om man står på tomgång med dörr öppen. Det luktar som en gammal traktor mvh Daniel | |
|
Hade en arbetskollega som körde in i en snödriva med sin gamla fiat så att grenröret sprack - det lät en del. När jag åkte med honom på väg in till Stockholm fick han en motorbrand pga att eldsflammorna från grenröret hittade något att antända....visserligen en gammal bensinmotor men principen med flammor och gnistor från sprickor är likadana. Så jag skulle inte rekommendera att köra med stora sprickor i grenröret! Går det inte att svetsa det? Mvh Johan B |
|
| Hur långt har din rullat gurkan? | |
| du får ju in avgaserna i bilen! | |
| Kolla med försäkringen i min ingår grenrör! | |
|
Hej Efter mycket om och men så fick jag ut det på garantin på bmw. Bilen köptes ju som en Premium Selection bil hos en BMW handlare. Då ingår ju 1års garanti eller 2000mil garanti Först nekade dom att det inte fanns någon garanti. Men då hittade jag mina papper och for in och då hade dom inget val än att fixa det på garantin. Ska in nu den 18/9 hoppas det går bra. Sprickan har börjat blivit större hörs det som då det låter väldigt utifrån. Har även uppmärksammat att bilen kan smårycka lite i lägra farter. Kan det ha något med grenröret att göra tror ni? mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.