|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte skaffa mig rätta kablarna och programvara för att kunna läsa av felkoder i bilen. Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta? Kanske länka till ebay eller någon annanstans. Det gäller en E39 523iA 12-1997, det är den stora runda kontakten som sitter under motorhuven. Tack "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison | |
|
De här grejerna har jag fungerar perfekt Länk |
|
|
Är det bara dessa kablar och sedan en programvara som behövs för att läsa felkoder och släcka lampor? Tack "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
Hej igen! Jag såg nu att det paket som Alpinabiturbo föreslog innehåller ju allting, även programvaran :) Det skall bli kul att testa, har inte kollat felkoder sen bilen köptes för 10 år sedan! Tack "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
| Jajjemen paketet innehåller allt, du får med guide för hur du installerar också :) Det räcker att du lägger in inpa så kan du läsa och nolla felkoder samt testa utrustningen i bilen. | |
|
Hej Vad menar du inpa? Vad är det för något? "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
| Inpa är programmet du använder när du kopplar upp bilen mot datorn. Det följer med på en DVD-skiva i paketet ja länkade. | |
|
Jaha, ok. Det skall bli riktigt spännande att kolla igenom bilen :) Tack! "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
| Det står inte nämnt i annonsen, men jag tror inte den kabeln passar till nyare än 2007, dvs de som kräver K+DCAN. Det spelar inte E39-ägare någon roll, men bara som info för andra som tycker som ja , att dte verkar vara ett prisvärt paket. | |
|
Ja, som jag förstått det så verkar det var ett mycket prisvärt paket. Också skönt att slippa sitta o leta och testa efter en programvara som fungerar. "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
Jag satsade precis på en från DealExtreme: Länk Koppla den via blåtand till HTC Android, tänkte jag skulle bli bra. Finns _massvis_ med appar. /CF |
|
| groggy: den där får du bara generiska DTC-koder med. Du kan alltså inte koda din Audi eller BMW med den. Den fungerar bra till att se hastighet, avgasrelaterade värden och DTC'er osv, men inget märkesspecifikt. | |
|
groggyfroggy den fungerar ej med trådskaparens bil då det ej finns odb2-uttag på en 97a. |
|
|
Det finns info om årsmodeller i annonsen Important: This will work for BMW cars from 1991 to 2006/2007. This will not work on cars built from 03/2007 and newer cars (from when BMW started using D-can for OBD communication) Den finns även att köpa här , och här kan du lämmna ett bud. Länk Jag la ett bud på 30 Pund och det godtog han. |
|
|
Tjo har fått hem grejjerna, men vid installation så har han som ordnat med filerna på skivan klantat sig, en av rar-filerna var skadad CRC-check... BMW DIS V57 & SSS V32.part06 Någon vänlig själv som kan göra en torrent eller dela den till mig på nätet någonstans? Tack |
|
|
nysa81... vad har du för epost. |
|
|
Bianca, tack iallfall. Men det är redan löst, han la upp en länk så att jag kunde ladda ner en ny fil. Mycket bra service måste jag säga :) Ska testa allt ikväll, återkommer med status :) |
|
| Jag köpte också paketet "Alpinabiturbo" rekommenderade, men måste man verkligen installera alla 35Gb ? | |
| Kabeln som "Alpinabiturbo" länkade till, fungerar den till E30 samt E36? Eller är det bara till E46, E83 och E90 som det står i annonsen? :) | |
| Är det någon som kan tänka sig kopiera CD1 och skicka till mig mot betalning?, min skiva var trasig och "bmwcables-co-uk" svarar inte på mail.. | |
| Prinz vilka filer är det du behöver? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.