|
|
|
|---|---|
| Airbaglampan lyser på en kompis bil! ibland så slocknar den tex,när man sätter sig i passargerar stolen??Han var på bmw och dom sa att det är sensormattan som måste bytas i stolen kostar 4000kr,Kan man lösa det på annat sätt!!Går ej i genom bilprovningen med detta. | |
|
Här ett mektips hur man kan göra, Länk 628csi |
|
|
Finns en ny identisk tråd. Det finns simuleringskretsar plug-in att köpa på exempelvis tyska ebay.de Du måste släcka lampan efter kretsen är monterad. |
|
| Var??Vilken kabel under stolen kopplar man in den plug-in simuleringskretsen,alt Hassos grejor i mek tipset. | |
| Tittar under stolen så ser du. Sensormattan pluggas in i en "kontakt" som sitter med stripes (har jag för mig) mitt under stolen. Ta bort sensormattan och peta in en simuleringsadapter istället. | |
| Ok!Skall kolla när jag får bilen? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
E39 sitter modulen i bakkanten på stolen, på E46 kan den sitta mera mitt under stolen också. Beroende på årsmodell och stolsutförande gissningsvis. Notera att hittills har jag inte sett en enda sportstol som sensormattan gett upp i enbart standard/comfortstolar. Ett problem är ju med dessa simulerings pluggins på ebay. En tysk boende på Kanarieöarnahar tagit patent på min lösning i Tyskland o Spanien, gick på pumpen i UK då en konkurrent med en annan lösning/konstruktion som jag tvivlar på fungerar. De protesterade till patentverket i UK och hänvisade till mitt publiserade tips i USA på Bentleys. Dessa studenter har inte nån koll på hur kurvorna live ser ut i bilen utan kör med seriekopplade motstånd och diod istället för parallellkoppling. Jag misstänker att det enbart släcker lampan och inte simulerar belastning, det räcker med enbart en diod för att släcka lampan, men då det ingen indikering på att det sitter en passagerar i stolen.= ingen utlöst airbag. Notera även att sensormattans function INTE stänger ned hela airbagsystemet när lampan tänds och mattan är felaktig utan den indikerar passagerar hela tiden då. MEN man vet ju inte om man får nått mera fel som stänger av systemet när lampan redan lyser. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Om de inte är sensormattan vad kan de vara då,Det är sportstolar i hans bil mvh Bmw Flink |
|
| Låter som sensormattan på beskrivningen. Bältessträckaren är väl en kandidata annars men har BMW sagt sensormattan redan efter avläsning av felkode så är väl saken klar eller ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.