|
|
|
|---|---|
|
Har en X5a 08 som jag får upp "Parking break fault" på.. Ska felsöka bilen om några veckor. Det lutar åt ett byte av en elektronikmodul för 15000. Har elektronik/maskinförsäkring och i villkoren står det "parkeringsbroms systemets elektronik" ersätts. Har aldrig utnyttjat detta med elektronik/maskinförsäkring, men om jag förstår det rätt så kan jag då få det betalat av bolaget (minus självrisk) (Uppfyller villkor med 8år och 10000 mil) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du har nog uppfattat det rätt, om det inte är fabrikationsfel så bör BMW stå för kostnaden, men det är väl en deal mellan BMW och fösräkringsbolaget i så fall. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Helt rätt, det kommer gå på halvförsäkringens maskinskademoment. Är det en 08:a så har du sannolikt kört mer än 4000 mil, och då är självrisken oftast rörlig på 10-15-20% av kostnaden (minst 1500). Olika från bolag till bolag. Pröva och gör en goodwill-ansökan, som du dock troligen inte kommer att få godkänd. |
|
| Perfekt!! Såg dammet i plånboken framfør mig.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.