AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
69.105

Hyllning till E39

Sida 9 av 17
Länk
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Lasse jag blir alltför rörd av sånt här. Sluta posta dessa tårdrypare ;-)
Fälgarna på den röda efter 2:06 är de Ac schnitzer? Såna vill jag ha.
Om någon har såna hör av er!

Min bil:

Länk

Hehe :=) Japp, AC Schnitzer Type III tror jag de heter. Håller med om att de sitter snyggt på E39. Särskilt med bredare bakfälgar.
Visa användare
255
ullebull
Bmw 520D - 2011
Glömmer aldrig min första bekantskap med min första e39. Det var en bmw 520i sedan 2002 silvermet. Vilken bil! Kom från en saab 9-5. Snacka om natt och dag! Kunde inte låta bli att köpa den efter provturen. Bilen var dessutom i toppskick. Those where the days :)
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Idag var det på året sen jag sålde min 528i E39, min första bil. Saknar den väldigt mycket och tänker på den ofta.

Det känns förgäves när man letar igenom Blocket. 4 av 5 bilar är i sunkigt skick, ofta tiotals ägare samt 19" eftermarknadsfälgar... som tyvärr avskräcker mig.

Lite av en chansning, men ingen här som råkar känna någon som ska sälja sin E39? Är öppen till förslag...
ed
776
edge
520dT M -15
>Naikon, Ja ska sälja min e39 inom kort. Skicka PM om det är intressant, riktigt fin 12000 milare i imola rött.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Du har PM!
Levde med min E39 i över 12 år, helnöjd. Inget tidigare bilägande har varit i närheten, förmodligen kommer inget efteråt heller att nå upp till samma nivå totalt sett.

FP
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Kollar som sagt efter en fin manuell E39, helst 528i eller 530i. Vad tycker ni om dessa två?

- Länk
+
I stort sett fullutrustad? (Bortsett från eftermonterat larm, dragkrok kanske?)
Inte gått så långt
Verkar vara i fint skick
-
Lite väl dyr för en 14 år gammal bil som gått 17.000 mil?
Verkar ganska tung, 1730kg jämfört med min förra 528i som vägde 1530kg. Kommer de 200 kilona innebära högre bensinförbrukning?

Länk
+
Billigare
Har dragkrok
-
Gått längre
Lite rost finns
Ägaren verkar inte svara på mail
Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Den första ger ju ett prydligt intryck. Min prioritering skulle vara att hitta en så rostfri som möjligt. Bruksvärdet på en bra E39 är väl inte mindre än för en e60 så priset skulle jag inte tveka på om det är ett riktigt bra exemplar. Den sista lär du få byta strålkastarglas på om ljuset ska ha en ärlig chans att ta sig ut.

Har i dagarna haft min E39 i 8 år och gillar den lika mycket som när jag köpte den. :)
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Vad menar du med att bruksvärdet inte är mindre än för en E60?

Det är väl just det att 55k är väldigt mycket för en E39. Med tanke på att det börjar finnas E60 i runt 60-70k-klassen.

Och det är inte bara att polera upp strålkastarglaset? Eller kan det vara fukt som kommer inneifrån?
Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Det jag menar är att man - enligt mitt tycke - inte får mer bil om man köper en E60 än en E39. Som du själv är inne på så är marknadspriset högre för E60, dock inte bruksvärdet som jag ser det. För min del är det därför skicket och priset som avgör snarare än årgång eller frågeställningen E39 vs E60.

Skulle tro att glaset är blästrat av stenskott. Går att byta billigt.
ed
776
edge
520dT M -15
Köpte själv en e61 nyligen. Mest för att bilbytardjävulen i mig gör sig påmind ibland och för att det är jäkligt kul med något nytt. Har haft 3 e39or och kan inte säga annat än att det är riktigt bra bilar. Hoppas verkligen e60/61 är en lika trevlig och problemfri bil, tveksam men ja hoppas =)
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Lågmilare! Ser ruggigt fräsch ut.
Tyvärr precis som min svensksålda 530, en tomhylsa.

Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Såg också den förut. 5800 mil måste väl vara det lägsta för en E39 i hela Sverige?
Inte jättemycket utrustning, men helt ok för min del i alla fall, den har det viktigaste enligt mig.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Alla som dykt upp har saknat svart alcantara :(
Angående tyngden så vägde 528:an jag hade 1550 kg i reg-beviset , men när jag körde på en våg vägde den nästan 200 kg mer med full tank o mig i bilen (100 kg) . Så de kanske justerade upp vikten mer till den verkliga på senare årgångar.

/Peder
Då har man tagit steget tillbaka till en riktig bil.

Det är så skönt.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
henke, grattis! Vad hade du innan?

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Länk

En MB E320 -97.

Skillnaden är milsvid, på alla sätt och vis utan någon som helst överdrift, till E39:s fördel.

Nu när man inte har kört BMW på några år så förstår man att det var verkligen inga överord, när modellen var ny, och motorjournalister utnämnde E39 till världens bästa bil. Den är 18 år senare fortfarande en mycket mycket bra bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.