|
Sida 15 av 17
|
|
|---|---|
|
@Galaxy Det fanns även en "edition" variant som hette Highline Edition. Relativt ovanlig, här är ett exempel på en sedan Länk /Rickard |
|
|
Den sista 540iAMT någonsin tillverkad såldes just på blocket. Såg det 40 min efter den kom ut. Men den var redan såld. TYPISKT! Hoppas någon härinne knep den, men risken är stor att någon handlare köpte upp den. Riktigt fin: Länk Åh vad sur jag blir att jag inte var med bättre! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
@Rick intressant länk, tackar. Kollade upp VIN nr, min bil hade inte alla options som bilen du länkade till, bla saknades: -S223 EDC -S265 TPM -S455 Active seats -S232 Light alloy wheels 50 (min bil har nr 42) Men annars hade min bil i princip samma options inkl: -S723A "Exclusive Edition" -S970A "Business Package" /Magnus |
|
| 540 isarna är underbara,hade en svensksåld -99a som hade gått 5700mil motorn lät ock gick som om den vore ny. 100 rostfri Ångrar mej en del där | |
| Den 540:n var billig! Undrar om den var i bra skick?! Svårt att se på bilderna men om så är fallet var det ett fynd! | |
| Plockade ut e39:an igår för att besiktiga, rent papper som vanligt, Passade också på att ta en lite längre tur bara för att njuta lite av gången hos en bensinsexa. Och kan inte låta bli att reflektera över vilken toppenbil e39:an är! Först i början när man kör den igen känns den lite klumpig med lite trög styrning jfrt med F11:an. Men, sen när man vant sig lite igen kommer flytet och silkeslena gången i motorn och man bara njuter av en bil som känns som en bil ska göra! Och perfekt i storlek, inte klumpigt stor som F11:an, bara väldigt lagom men ändå rymlig inuti. Helt osannolikt att en nu 18 år gammal bil kan kännas så bra! En av de mest lyckade bilarna någonsin...? | |
|
Låter härligt! Har man yta att lagra för framtiden så tror jag nu kan vara rätt läge att skaffa roliga bilar med klassisk körglädje som sedan kommer vara väldigt svåra att hitta i vettigt skick om 10 år. |
|
| rille000 håller fullständigt med att den är så allsidig på nåt vis,funkar liksom lika bra på landsväg som i stadskörning och autobahn.Min genomgången med bara delar för minst 80000:- bla ny växellåda nya lyktor runt om(blev stulna) nya bromsar runt om,kylare ventilkåpspackn,vevhusvent. mm,mm. Just love it! | |
|
Ja, varje gång jag sätter mig i M5:an eller 540 undrar jag varför jag kör e61 till vardags. Så tråkig. e39 spöar e61 på samtliga punkter. Har bestämt mig för att ställa av e61 och bara köra M5 fram till i höst. Att få frun att köra e61 istället för 540 så familjen kan spara några kronor i bensin är lönlöst. Hennes kommentar när hon provkörde e61 när jag kom hem med den, ett kort "Själlös", sen har hon inte kört en meter i den ;-) Tror jag ska försöka få tag i en vettig e39 till hösten och byta ut e61:an. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Jag tycker min E39 börjar bli gammal och funderar på ny bil, men varje gång jag gör en långkörning i E39an skjuter jag upp nybilsplanerna. ;) | |
| Det är lite lustigt.... jag har de senaste åren skaffat totalt fyra olika bilar som varit tänkta att egentligen ersätta e39:an. Men varje gång har jag tänkt, äh, jag behåller e39:an ett tag till ifall jag inte riktigt skulle trivas med det jag köpt istället. Och varje gång så har den nyköpta bilen fått åka iväg istället för e39. Som tur är har jag fått låna en garageplats de senaste åren så att det funkat att ha kvar den. Kommer få vara kvar som en hobbybil så länge jag har plats för den. F11:an får vara bruksbilen framöver. | |
| Det enda jag oroar mej för är rosten,den har stått i garage i princip hela sitt liv men nu får den stå ute. Köpte 4 michelin däck nu,hade problem m småskakningar o obalans men nu flyter den fram | |
| Har märkt att den har spikat när man ska accelerera upp på motorvägen,särskilt på ett ställe där det går uppför och då runt ca 2000rpm. Har alltid kört på 95okt, men så hade jag vägarna förbi en shellmack,så tänkte att jag fyllar med v-power bara för att kolla, och vips! Så vart man av med det problemet + att jag tycker det är en helt annan skjuts i den gamla e39an | |
|
Har nästan alltid haft ett spikregidter runt 3000rpm vid nästan full gas första gången man går igenom det området, sen backas tändningen. Bättre med 98 okt. Kolla denna E39 touring med S62 och idrive! Såldes för 72000 dollar och fick direkt ny inredning i mörkare ton och äkta M5-stolar. Länk |
|
| Ser riktigt fin ut och runt 10 000 mil, väldigt ovanlit m touring Snygg. Jag fick syn på en av mina gamla 540isar idag som jag ägde för 3 år sen,blir sugen på en sån igen, men denna gång vill jag ha en facelift m-sport, hade vart kul | |
| Står en 540 M sport -01 i tyskl seriöst renov m motor urlyft o totalgenomg, för minst 20 000euro men 10500euro är mycket för bil m 25000mil på mätarn, man får nog satsa på en sliten,dom går ändå precis som en gammal caterpillar som går 20 år efter dom är uppslitna | |
|
Det var många år sedan jag hade E39 nu men när tillfälle gavs på rätt bil kunde jag inte motstå.En orörd 525 M-sport touring 2004 med den underbara sterling gray samt ett miltal på 14185. Alltså bilen går som ny,vet inte hur jag gör då garaget är fullt men känns fel att sälja i dagsläget. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Har inte skrivit någonting i denna megatråd :), men får då skriva att jag har haft min 523:a sedan i juli 2007 och har fortfarande inte hittat någonting bättre att inhandla...Ja, rosten kommer lite här o där, men det är "ärlig rost" och det går att fixa allt eftersom(vilket jag gör). Undertill är den i väldigt gott skick mht rost. Körmässigt är den kanon...skön bil och som jag säkert skrivit förut så har du en materialkvalité på t.ex instrumentpanelen som nyare bilar aldrig verkar ha.."gediget plastmaterial", mjukare härligare plast och ingen hårdplast där inte :) Gått nu dryga 35000mil och den verkar inte ge upp än.. Ok, att jag åtgärdat en del genom åren men det ser jag som normalt underhåll. M5:an rullar numera bara på sommaren, och den kan man ju skriva en del om... Helt underbar bil på alla sätt hur som helst. 27200mil i nuläget. Mvh Janne. |
|
|
Flyttade utomlands, tung stress, fick ett dunderpris på en ny bil av annat fabrikat, hade inte hjärta att sälja 540n, hittade en lada. Om två veckor så är det dags att väcka min 540-E39 till liv efter fem år. Det blir intressant. Tips på vad göra förutom det uppenbara, byta alla vätskor. Det problem jag haft med bilen är två expansionskärl, en kylare samt någon plastgrej, tror att det var till termostaten. Dvs kylrelaterade grejer, är det läge att byta något preventivt? |
|
|
Härligt Anders! Det stora problemet med M62 är just den höga arbetstemperaturen på 105 grader ca som äter ner kylsystemet och gör att allt blir sprött och torrt. I förlängningen sticker även kamkedjestyrningen, plastskenorna går av, min teori är att de skulle hålla bra mycket bättre vid en lägre temperatur. Köper jag mig själv en fin 540 i framtiden så kommer jag börja med att byta till en termostat som sänker motortempen. Finns specialgjorda i USA och England. Bl.a här Länk Hur långt har din bil rullat? Typiskt scenario för kamkedjeskenorna är 25-28000 mil. Detta drabbar i stort sett alla M62TUB44. Tror nästan att det är 100%-ig risk tyvärr. Oberoende hur man sköter servicen. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.