|
Sida 10 av 17
|
|
|---|---|
|
Härliga ord att höra, ska försöka köra mina några år till! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Älskar mina bil e39 äger kanske har nämnt det förr:) Länk | |
| Min bil ska det stå!! | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Lyfter en gammal tråd då jag letade ny bruksbil och kom över en 530i touring -02. Rent impulsköp. En tidigare ägare, alla nycklar och papper. Då jag blev så imponerad så slutade jag inte kolla efter andra E39or. Hittade en extremt fin 540i -03 och efter lite diskussion så klapp jag även den. Orört skick sen 2003, 2 ägare men dock bara 2st nycklar och alldeles för lite papper. Jag kollade upp allting och allt verkade stämma med mil och service. Döm om min förvåning när vi kör hem 10 mil med båda E39orna att 540in drack MINDRE bensin än 530in. Körde landsväg, 80/90. Funderar på att sälja E34an nu men det tar emot extremt då jag lagt över 120tusen på den och den går helt underbart. Svårt att skiljas från en fin bil =\ |
|
540n är automat? Dvs den går på förhöjd tomgång in 90km/h medan 530 manuell tomvarvar? "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Vad innebär tomvarvar? De har sina olika varvtal, inget att göra nånting åt. Kontentan är att 540in dricker mindre än 530in - på landsväg. Kollade precis för skojs skull upp första ägaren till 540in, han utförde den första hjärttransplantationen i Sverige. Han var verksam på några sjukhus i Schweiz. På LinkedIn hade han uppdaterat alla sina utbildningar, det var rätt många..... Bilen har tillvalet OZ23: Edition TOP Exclusive. Den är sjukt fin. Det jag kan anmärka på är den plastiga kvalitén på bakluckan, jämfört med min E38. |
|
Jag menade att med manuell varvar den onödigt mkt eftersom toppfsrten nås på femman. Tomvarvar=arbetar med onödigt lågt moment. Går för lätt. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Hej! Är nu åter i E39-träsket efter att ha sålt min älskade E39 530DT-man förra året till förmån för en 535DT-08. Åkt Opel Vectra(urk) som vardagsbil i ett år och fick nog. Kände till en fräsch -02 530DT på orten och lappade den. Döm om min förvåning då ägaren ringde dagen efter. Besiktning, provkörning och köp i en rask följd. Är nu åter lycklig ägare till en cosmossvartmet 530DT. Det bästa:Dieselsexa(UNDERBAR), manuell och LB-reg. Kunde dock varit lite mer utrustning, men men... Micke |
|
|
@maverick_750rr är själv på jakt efter en fin 540. Vågar man fråga vad du fick ge för din? Har själv aldrig stött på "tillvalet OZ23: Edition TOP Exclusive" vore kul om du skrev lite om vad som ingår, och allra bäst vore det såklart om du kunde lägga upp lite bilder. |
|
|
FredrikE39: Ska du ha touring eller sedan? |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Mina bilköp brukar bli lite dyrare än "riktpriserna". Jag gör alltid ultradeluxeservice på bilarna; alla vätskor, filter, pluggar, krängstag, stift och lite till. >70k tycker jag en riktigt fin E39 kan vara värd med bra historik dessutom. Nästa månad har jag en tid för rostskyddsbehandling. E34an la jag ner blod, svett och tårar(läses: [pengar]) i men denna E39 ska jag lägga ner min själ i. =) En extremt stor anledning för mig att det blev en äldre bil är just alla de plinganden för bälte, lampor och allt annat som de nya bilarna har för sig. Vi provkörde en 520D -14 som ju båda tyckte var alldeles för plastig för det priset. Bilder är på väg. |
![]() 712 E38 750iL -00
Mina bilköp brukar bli lite dyrare än "riktpriserna". Jag gör alltid ultradeluxeservice på bilarna; alla vätskor, filter, pluggar, krängstag, stift och lite till. >70k tycker jag en riktigt fin E39 kan vara värd med bra historik dessutom. Nästa månad har jag en tid för rostskyddsbehandling. E34an la jag ner blod, svett och tårar(läses: [pengar]) i men denna E39 ska jag lägga ner min själ i. =) En extremt stor anledning för mig att det blev en äldre bil är just alla de plinganden för bälte, lampor och allt annat som de nya bilarna har för sig. Vi provkörde en 520D -14 som ju båda tyckte var alldeles för plastig för det priset. Bilder är på väg. |
|
Jag ska nu i vinter byta till en sprillans ny shoppinglucka och byta en framskärm, sen är min 540 100% rostfri. Iallafall i ett par veckor, sen börjar man om i andra änden ;-) Tänkte köra den till 40 000 mil ca 4 år till. Får se om man får något för den då, troligtvis inte ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
maverick_750rr: Du måste mena S723A Edition Exclusive vilket 305st av de 8079st tillverkade 540iA M62TÜ DN61 har, finns från årsmodell 2002 på E39 (+ några få förseriebilar av årsmodell 2001). Är den lackad Kalaharibeige? Finns minst 2st i den färgen i Sverige av totalt 26st tillverkade. Läs om paketet i prislistan från 9/02 Länk Utmärkande för Edition Exclusive är kromlist på bagageluckan, kromlister på stötfångare/sidolister även till 4 och 6cyl, läder exclusive i svart, sandbeige eller burgund, spegelfästen och B-stolpar i svart högglans (standard på V8), Muscheelahornträ, trä/läder ratt och ytterligare några saker. Låter som en jättetrevlig 540iA E39! Mvh Stephan |
|
| Om nån sitter med "rätt" 540T/6 - så skrik till. | |
|
Lade ut min 540iT/6 -01 för någon vecka sen på Blocket och Powerbörsen. På grund av nytt jobb behöver jag helt enkelt inte en bil längre, och det känns tråkigt att den bara ska behöva stå stilla i garaget. Om det finns någon intresserad här är det bara att hojta till: Länk |
|
|
Fin bil - men jag står inte ut med inredningen .-) går ju att "rätta till" men rätt mycket jobb och pengar. en svart, M-pkt, facelift, med beige skinn "plus" och komfortstolar. det vore nåt :-) |
|
| Alpinabiturbo: Sedan. Har aldrig gillat kombins klossiga bakdel. | |
| Hm har nu kört 33,5 kmil på 14 år. Har lite lagerljud från v fram annars är rosten under kontroll. Hur länge kan de hålla egentligen? | |
|
Det är nog helt och hållet upp till dig. ;) "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.