AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
907

Angående en Bmw 335i Cupe' 2007

BM
2
BMW335
BMW 335i cupe' -07
Hej! Ska försöka förklara en lång historia kort! Jag har nog varit med om det värsta möjliga.. Sommaren 2009 köpte jag 1st Bmw 335i cupe' svart metallik i Stockholm. Den va då cirka 2 år gammal och jag var gladare än nånsin... Men det visade sig snabbt att där var något konstigt med bilen, dagen efter startade den inte. o. s. v o. s. v
Jag har blivet lurad på min Bmw som polisen sedan tog från mig som bevis material. Dom sa då, att bilen får jag aldrig tillbaka eftersom den bestod av flera stulna bmw ihopa byggda till 1 styck. Företaget som sålde bilen greps av polis och var goda för 0kr.
Försäkrings bolaget Bmw betalade inte ut någon ersättning, varför kommer jag inte ihåg, men dom hjälpte mig med Advokat kostnad. Men vad hjälpte det? Inget!! Detta har uppdagas i Tv4 Nyheterna för ett lite tag sedan, där det visades 4 dagar i rad. Jag var med i programmet själv.
Nu har åklagaren dömt att jag får bilen tillbaka helt plötsligt, så min undran är helt enkelt: Vad gör jag??? Vet inte om det går att få igång bilen? Polisen trodde inte det..Men vad vet dom? Polisen har fortfarande bilen men jag kan hämta den när jag vill. Men vad gör jag med bilen?? Tror att alla delar är Bmw orginal i den, men ej från samma Bmw. Bmw Malmö har kollat bilen en gång där jag fått ut på A4 papper alla koder, vad som är korrekt och ej korrekt. Verkar som att det är strömmen som spökar, inte vet jag. Kan inte så mycket om bilar förutom att köra dom... Bmw Malmö gick igenom hela bilen med kodläsning och kostade nästan 4 tusen för att få detta på papper, sen sa dom att det är inte lönt att laga denna bilen...(Panik!!!!) Vad gör jag med bilen? Sälja som projekt på blocket? skrota? Har verkligen ingen aning...

/Mvh Tobias
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ta dig till Need for Speed i Malmö istället. Be dem göra en bedömning av bilen.
Länk
Du får gärna posta felkoderna här också, så kanske någon kan hjälpa dig på vägen.
Hoppas verkligen det löser sig för dig!
BM
2
BMW335
BMW 335i cupe' -07
Tack för ditt svar, men hur ska jag posta det? Det är ett helt häfte. Vad är Need for Speed? Kan man åka dit och prata med dom utan att ta bilen med sig? För bilen jag inte köra med, har heller ingen stans att parkera den så därför har jag inte hämtat den av Polisen.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ett helt häfte med felkoder? Ta med det till Need for Speed. Kolla länken. Det är en riktigt bra BMW-verkstad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.