AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.195

Kupefläkt med narcissistiska tendenser.. E36

St
2
Stefan_piteå
320i touring -98
Hej. har en BMW 320i som jag har lite problem med. det värst är kupefläkten. den lever sit eget lilla liv och mestadelen av tiden skiter den fullständig i vilka knappar jag trycker på. fläkhastigheten ändrar sig själv. Detta oavsett om jag har den på auto eller inte. spelar ingen roll vilken temperatur jag ställer den på heller.
någon som vet var felet kan vara. funderar om det e den svarta "dosan" alla knappar sitter på eller om det e nått annat.

har även problem med att mina lysen inclusive inne belysningen och mätarbelysningen pulserar. Har hört att detta kan bero på generatorn men könner inte för att köpa en ny utan att höra med fler. litar inte riktigt på källan till detta påstående. :) funderar även om problemen hänger ihop på nått sätt kanske.. om lysena får oregelbunden ström kanske det påverkar fläkten me? doc så pulserar inte den och har inte sett något slaghs mönster i dennes beteende. den gör precis som den vill bara..

tacksam för svar.
//Stefan
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Klimapanelen är väl ett klassiskt problem på e36. Sök på forumet här.
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Fläktmotståndet som är kass helt enkelt inte alls ovanligt på E36,46,39 då lever fläkten sitt eget liv

Varför innerbelysningen pulserar beror på att din trasiga motstånd tjuvar på ström kan jag tänka mig alltså hänger allt ihop
mvh
St
2
Stefan_piteå
320i touring -98
Tackar för svaret.. Ska ta och byta det på en gång.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.