AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.640

BMW 320d 2009 Touring Bakrute torkare ur funktion

tr
131
trexen
320d E-91 2009
Tjena,
Som Topicen säger så funkar inte bakrutetorkaren, på min bil kan man öppna glasrutan så det sitter någon pigg i själva bakluckan som ska in i ett lite hål för torkaren som sitter på glaset.

Har provat att ställa den i olika lägen men det händer inget när jag försöker köra igång den med bilen på.

Behöver jag lämna in eller kan det kanske vara ett enkelt gör det själv jobb (har definitivt inte tummen mitt i hand) =)

Mvh
//M
Om du öppnar bakrutan och manuellt flyttar torkararmen, går den trögt då?
tr
131
trexen
320d E-91 2009
Om jag öppnar rutan och flyttar torkaren har jag för mig att det går lite trögt.
Har inte provat att flytta den i själva bakluckan men ska prova det i kväll.

Är det något symptom om den är trög eller lätt?

//M
trexen: Du ska definitivt inte vrida på motorn som sitter i bagageluckan.
Om motorn inte går alls kan det vara värt att kontrollera kablaget till bagageluckan som sitter inutui gummidamasken uppe till höger. Finns en risk att det är kabelbrott.
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Det är med 99,9 själva axeln som ärgat ihop, den axeln som går genom glasluckas. Som tidigare sagt, öppna glasluckan och känns den bara lite trög räcker det för att elmotorn inte ska orka dra den. Köp ny reservdel, kostar runt en 1000 och är bytt på 20minuter, busenkelt. Alternativ, dränk den i WD40 eller 5-56 eller ngn rostlösare och joxa fram och tillbaka tills den lossnar. Obs görs enklast på plats med rutan öppen.
tr
131
trexen
320d E-91 2009
Stort tack för era svar, uppskattas mycket =)
återkommer
We
19
Wetterflod
M3 E46 -02
320d E91 -06
520xd F11 -15
Fick själv åtgärda detta själv idag då jag märkte att torkaren slutar fungera ibland.

Bort med muttern på torkaraxeln, C-clipsen, knacka ut axeln (utan att spräcka rutan) bort med all grus o skit som var i min. Fetta in och smacka ihop igen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.