|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte ju en 635CSi för en månad sedan, och igår gjorde jag iordning låscylindern till bagaget som hade kärvat igen, och när jag monterade tillbaka allt så tryckte jag ner c-låsmotorn till låst läge. Nu i efterhand visar det sig att ingen av de fem nycklarna jag fick med bilen passar i bagageluckans lås, och c-låset fungerar inte heller, hur ska jag göra för att komma in? Jag trodde ju att någon av nycklarna skulle passa men att det inte gick att vrida runt låset eftersom det kärvade så. MVH Niklas | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Gjorde likadant på min, eller rättare sagt min bror drog igen luckan då jag passade in en annan lucka innan lack, men då utan själva tryckknappen för luckan. Nu var detta ett tag sedan, och jag minns inte riktigt säkert om det var via nummerplåtsbelysningen jag fiskade upp låset. Fungerar centrallåset på dörrarna i övrigt, eller är centrallåset helt dött? Mvh Patrik |
|
Ajdå, ingen kul sits, men tanken sitter ju med tre bultar underifrån om du tycker att hålen för nummerskyltbelysningen är lite små, då kan du ju krypa in a bagaget och borde få upp låset. Samtidigt kan du inspektera tanken som kanske kan behöva bytas. /Johan |
|
|
Tack för era svar, ska börja med det enklaste att försöka gå in vid nummerskyltsbelysningen, annars får jag väl ta och plocka ner tanken, måste ändå byta bränslerör. Men det sitter väl en lucka, skruvad från bagagets golv, ner till tanken? Så ser det ju ut på E28 iaf. C-låset fungerar på dörrarna och tankluckan ja, inte helt hundra dock. Fick ju med fem nycklar, men ingen passar i bagaget, en passar i passagerardörren och kan låsa/låsa upp, en funkar i förardörren men bara att låsa, och två nycklar passar i tändningslåset. |
|
|
Finns lucka, men den går att få bort från fel håll med lite pillande. Kommer du åt via nummerskyltsbelysningen så är det enklast. På en räckte det med stt lyfta lyckan en aning och skruva bort haken vid samma problem, låste nämligen själv in nycklarna... Johan |
|
|
På en E9 ska det stå, inte lätt att få till något begripligt från en mobiltelefon... Johan |
|
|
Hej Falukorv, Varför inte bara gå in till BMW och beställa en originalnyckel, om det sitter originallås i den? Det tar kanske någon månad innan du får dem. De brukar ju samla ihop gamla ordrar tills de har några stycken. Därför det dröjer. Alexander |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
@Alexander "Nu i efterhand visar det sig att ingen av de fem nycklarna jag fick med bilen passar i bagageluckans lås, och c-låset fungerar inte heller" Troligtvis är bakluckans lås utbytt, då ingen av nycklarna han har passar. Mvh Patrik |
|
Tack för era svar! jag har utan framgång försökt komma åt att öppna via nummerskyltsbelysningen, lite svårt när man inte ser något, inte får in ett finger eller vet ex<kt hur det ser ut där inne. Tänkte testa att borra bort den svarta aluminiumdelen som låscylindern löper i, det ser ut att vara samma del som på E28, och som tur är har jag en 518i som ska skrotas som jag kan ta delen ifrån, då kan jag ju även byta låset så jag kan använda nyckeln. Det kanske går lättare att pilla upp låset om den delen är borta. Alexander, precis som Patrik skriver vet jag ju inte vilken nyckel/lås som är original eller vilka lås som är bytta. Annars hade det ju självklart varit det enklaste =) MVH Niklas |
|
|
Nu har jag brutit mig in. Eftersom jag ändå inte hade någon nyckel som passade i bagaget så bröt jag helt enkelt sönder låscylindern och satte dit en från min E28. Bytte c-låsmotorn också när jag ändå höll på. Ett steg närmare besiktning! /Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.