AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.220

Engel eyes lyser inte ljusmodulen trasig E61

we
15
wernhede
320d Touring -03
Hejsan.
E61 2005
Var på skid semester så gick en angel eyes lampa sönder bytte den inte förens ca 4 veckor efter det hänt å då lyste den inte endå. mätte på kabeln å det är bara 1,7volt på den, åte till bmw å dem sa att ljusmodulen nog hadde gått sönder. 3000kr + kodning 2000kr.

Dem sa att det var en transistor som brukade gå sönder om man kör med en trasig lampa för länge detta känns sjukt för mig. går det att laga en ljusmodul någon som provat?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Varför skulle ljusmodulen paja för att angel eyesen inte går sönder.. äsch.. dom e ju för roliga :D

Börja med att kolla din gamla lampa.. Var den verkligen trasig? Kolla kablaget? Kabelbrott? Jag hade strul med PDC-kablaget tidigare, E61:an kablar är pinsamt dåliga och verkar av någon anledning lida av söndervittrande isolering.
Efter att ha lindat bort en bra bit av "tejpen" som håller ihop härvan så hittade jag ganska snabbt felet..

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
edit: Varför skulle ljusmodulen paja för att angel eyesen går sönder..

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
we
15
wernhede
320d Touring -03
Tack:)
Det skulle tydligen bli överslag om man körde med trasig lampa länge. men jag tror inte på det. glödtråden var av mätte på lampan.
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Ljusmodulerna är kopplade så att efter ett visst antal försök med inkoppling av en krets och de då visar på kortslutning så bryts kretsen helt och modulen måste bytas helt sjukt ja vet!
He
94
HenkeGson
BMW 535xd M-Sport F11 -12
BMW 325i M-sport Touring -06
Hej! Råkade också ut för detta när jag körde med trasig pos. lampa (angel eyes) för länge.. BMW vill byta hela ljusmodulen, helt riktigt! Helt sjukt..

Jag besökte Göteborgs Bilservice i Partille, fråga efter Peter.. Han kan nollställa ljusmodulen så att den funkar igen, väldigt vanligt tydligen och oftast behöver inte ljusmodulen bytas.. Kan varmt rekommendera Göteborgs Bilservice!

Mvh
Henrik
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.