|
|
|
|---|---|
|
Ska byta min E61 till E93 och funderar då på att behålla mina vinterdäck. Rekomenderad dim för 16" till E93 är 205/55-16 och däcken jag har är 225/55-16. Enligt omkrets-omvandlaren skulle detta ge +1,1cm i profil och +3,4% i omkrets. I mesta laget eller ok?...... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ | |
| Rullomkretsen får väl avvika upp till 5% så den biten är helt ok. Däremot kan du väl inte använda samma fälgar och då kanske det är lika bra att skaffa andra hjul än att lägga om befintliga på andra fälgar? | |
| Det funkar och är ok så länge du håller dig inom 5%, men kommer inte hjulen sitta väldigt långt ut? E61 har väl ET runt 20 och E93 runt 35. Med så smala grejer kan det dock gå med lite tur. | |
| Ja vi pratar bara om däcken... som Anders sa dådå! | |
|
Japp, bara däcken, de fula eftermarknads-fälgarna skall bort i vilket fall som! ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Någon som kör med 16" på E92/E93? Har fått väldigt divergerande svar(inlusive från BMW själva) huruvida man kan/bör köra med 16".... Har man sexa och/eller 4wd är ju 16" bara att glömma, men på en 320d borde det väl inte vara något problem.... eller.....? ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Det är enbart på 320i/d som det går att ha 16". Övriga modeller (325 och uppåt) kräver minst 17". 325i med N52 motorn kan eventuellt också ha 16". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.