|
|
|
|---|---|
|
Har köpt min första E61 och enligt instruktionsboken ska man kunna bränna en mp3 skiva och spela upp i bilen, har förökt men misslyckats, har ni nått bra tips till mej | |
|
... om du har en -04:a så kan du eventuellt ha en tidigare programvara som kräver uppdatering för att den funktionen skall aktiveras. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken sw version som krävs. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Hej! Jag behövde bara programera om (tala om för bilen att en kan spela mp3) för att få det att fungera. Ser dock att min bil är uppdaterad någon gång i slutet på 2008. Använde NCSExpress. Det sitter dock Logic7 och navi i min bil. Kan nu spela mp3 i bägge slottarna, alltså jag kan även bränna en DVD skiva med låtar på. Även DVD-RW fungerar :) Du ska bränna på så låg hastighet som möjligt för att få bra resultat. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Mp3 måste som sagt aktiveras innan det fungerar (kom i 2004 i CIP 20) I 04'orna fungerade det inte med radio business men det krävdes radio professional, som var en uppgradering, och var standard i samband med navi. | |
|
Hej Hur gjorde du för att få dvd att läsa mp3? endast mp3 ---- nitch_aktiv till mp3 ---- full ? En gång BMW alltid BMW |
|
|
Så var det ja, tack Sim! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Har inte grejerna här så det är svårt att kolla. Följde denna länk efter att jag fått NCS-Expert att fungera. Länk _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Ja juste, det fanns ju fler värden att ändra på jag har bara ändrat CCC_MP3 FULL Funkar det bra med att spela mp3 genom DVD? Funderar på att koda dvd me har bara cd-mp3 nu En gång BMW alltid BMW |
|
|
Japp, först lade jag till +KMP3 i VO därefter ändrade överallt där det stog "mp3". Jag har bara hunnit med att bränna två DVD skivor än. Den första brännde jag på hög fart och då tar inte spelaren vissa mappar. Det fungerar dock bra i de mappträd det fungerar.Har läst flera trådar ang att man ska bränna sakta, så jag får skylla mig själv :) hade ju brått att testa :) Den andra blev några mappar på en DVD-RW och det fungerar bra (brände med 2x hastighet), det tar dock längre tid för spelaren att scanna skivan så "uppstarten" tar lite tid. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Vad behöver man för att programmera om det ni pratar om |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.