|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Går det på något vis att koppla in på aux på min bmw? (Om de finns?) Just nu har ja iphone dockstation genom FM-sändare och den fungerar sådär. Tänkte ifall man kan lägga över dockstationen på aux ist. Vore perf. Och hur vet jag ifall ja har 6vxl CD-spelare? I bmw vin stod de nåt om ansättningar för 6-CD men de förstår jag imnte vad de menar med, nån som har koll? Tack så mkt :) | |
|
Om du har cd-växlare finns den i handskfacket, det ser du på en gång Aux kan du eftermontera, du behöver kabel samt dator du kan programmera det hela med En gång BMW alltid BMW |
|
|
Tack för ditt svar :) Nej tyvärr ingen där, trodde de vanligtvis satt i bagaget nånstans. Okej, men hur får man ut stereon? Min är som helt inbyggt och styrs genom "ratten" vid armstödet. Vad behöver man för program till de, eller är det ett bmw-verkstads göra? |
|
|
Du har idrive, det har alla e60/61 Det finns guider ute på nätet även video hur man tar ut allting, men om du har aldrig mekat med bilar så blir det ganska komplicerad du måste ha fungerande INPA samt NCS-expert (program samt kabel ) för att kunna koda bilen Annars lämna iväg bilen till bmw En gång BMW alltid BMW |
|
| vad kostar det att få idriven uppdaterad av bmw? | |
|
Det är bara ringa o kolla BMW brukar inte veta ens själva om det går eller va det kostar iaf de i Stockholm Och kommer troligtvis berätta att det finns många risker att något går sönder |
|
| Jo nog har de mekats en hel del. Men det är så förbannat tråkigt att hålla på med ljud/stereo! Men satan, sjukt dåligt ljud i e60 trots stora hifi-paketet me "basar" under Säterna. Allt funkar på min BMW. Det lär vara rätt dyrt å lämna in. Men ska försöka fixa de sj då, tänkte mer ifall nån visste hur man tog ut stereon. | |
|
Här är länken för fullständig installation av aux i e60 Länk Finns part2 också hittar du där Ljudet är kass, endast som är bra är logic7 En gång BMW alltid BMW |
|
| Tack för länken! Ska kika sen :) | |
|
Är det någon här som vet vart man kan få tag i dessa AUX-pins?? Alltså mer eller mindre en AUX-kabel. |
|
| Då menar ja den som har honan, som man sedan ansluter till en vanlig mp3-kontakt sen sedan går ut till att bli flera anslutningsalternativ, typ mp3/iphone/usb osv. | |
|
Länk Om man kollar på videon så ser de ut som det e en sån här han använder. Det står att den borde passa på de flesta bmw-modeller. Någon som vågar svara på ifall den passar på en originalstereo E60 ?? |
|
|
Ja det passar nog men man ska se till att man får ut de hela från kontakten som du länkade ovan En gång BMW alltid BMW |
|
| Längden tror jag räcker :) de svarade inte på mitt mail ifall kabeln passade eller inte, så jag beställer endå för jag tror de bör passa! | |
|
Alltså vilken kabel som helst passar egentligen så längre det finns 3 pins samt 3,5mm hona En gång BMW alltid BMW |
|
|
Ja alltså de står ju att den skall passa de flesta bmw-modeller med originalstereo. Och det har jag ju. Sedan om man kollar på videon så är det i princip samma typ av kabel som han använder sig som jag länkade. Det jag kommer att göra med hon-kontakten är att köpa en adapter med mp3hane om man säger så, sen bara fästa den i honan som sedan går ut till att bli mpe/usb/iphone/android osv. Har redan förberett med en iphone dockstation i cigg asken, sitter en fm-sändare i den nu, så tänker göra det riktigt med AUX så man kan ändra låt på ratten,m höja/sänka osv. Kommer bli nice :) |
|
|
Just typiskt. Läste just att blekingebilradio.se har lagt ner. Tror ni Länk denna kan passat, tycker den ser lika ut iallafall. Lite dyrare bara. En annan fråga, kommer bilen att upptäcka att AUX finns? Eller måste ja programmera något? |
|
| Blekinge bilradio har inte lagt ner. Prata med jimmy där, en kanonkille. Har blivit strul nu när de flyttat sitt lager och de har haft ont om folk. | |
|
Finns en tråd på gorg om att de är helst sanslöst dålig på att leverera rätt grejer osv. + att de blivit anmälda. Men Någon som har svar på mina ovanstående frågor? :) |
|
|
Hej Det kommer inte att känna av sig själv att du har installerat kabel, du måste koda bilen Sen kommer du inte kunna byta låtar genom ratten eller idriven om det är det du menar Mitt tips att koda bilen först och sedan installera kalaset, så du kan testa att det fungerar innan du slår ihop allting du har plockat ner En gång BMW alltid BMW |
|
|
Men de va ju nån som sa att ifall man har förutsättningar för 6-CD växlare så kommer den att upptäcka aux. Sen genom att man lägger in den på stereon så kommer funtionen att byta låtar på ratten att funka. Brorsan gjorde det på sin audi tfsi -06, och de gick prima där. Han kunde sen höja å sänka på ratten osv. Men då va de en audi. Om de är så att de inte skulle funka, vad behöver jag för programm för att koda in stereon? Kan jag gå in genom en "fulmeny" genom iDrive och göra de själv? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.