AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.480

135I eller 335I Coupe?

Vill ha en sportig bakhjulsdriven coupe, manuell låda med plats för fyra och står nu och vacklar mellan 135I och 335I.

Tycker 335I med M-Paketet ser snyggare ut men det viktigaste är inte utseendet utan vilken som känns mest som en sportbil och är roligast att köra?

Vilken är egentligen snabbast?

Har läst ngn stanns att 135I endast är ca 40 kg lättare stämmer verkligen detta?

Visa användare
789
johmei
335i E92
135 är förvånansvärt tung, 40 eller 50 kilo lättare har jag för mig. Men det är ju ändå vikt, inte helt enkelt att lätta 50 kilo!! Båda bilarna är tunga och är inga sportbilar men har bra med pulver. Programvara, lite insug och avgas så har du runt 400 hk.

Sedan så är väl bilarna ganska lika men ska du ha plats för 4 å lite packning så är ju 335an bättre. Jag kör själv e92a och det för att jag tycker den är snyggast och känns som mer bil.
ska du som sagt ha plats för fyra personer så kommer du nog snabbt känna att 135i är liten, 335i är inte stor men betydligt bättre iaf i det avseendet i denna jämförelse. Fördelen med 335i är att det också finns större urval av bilar samt att även efterfrågan är större den dag du skall byta bort den. Skulle dock syna intressanta objekt väldigt noga. Vilken budget har du?

/Anders
Har en ungefärlig budget på ca 250. Har kikat runt lite och i Tyskland verkar utbudet för 135I med M-paket vara ganska stort men det verkar svårare att hitta en 335I med M paket för samma pengar.

Hur upplever man bilarna när man kör dem? Känns 135I sportigare och tightare än 335I? Har provkört 335I och tyckte att den kändes lite stor och den spårade en hel del men detta berodde troligvis på väldigt billiga däck. Bilen var även utrustad med aktivstyrning vilket gjorde bilen väldigt lätt styrd vilket jag inte tyckte gav den bästa kännslan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.