|
|
|
|---|---|
|
Är så att stötdämparna i fram börjar bli trötta så det är dags att byta. Har sportchassi med nivåreglering. Så min fråga är: Kan man köra med dom här dämparna istället för original? Länk Är det några speciella fjädrar till sportdämparna, hittar bara standard överallt. Bilen i fråga är en 520 touring -02, har luftfjädring bak. En gång BMW alltid BMW. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla lite här, brukar ligga bra till prismässigt. och svenska kronan står ju högt. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svaret, verkar vara en bra sida. Frågan är hur det är med fjädringen, såg att det fanns för m-tech och för standard fahrwerk! Vilken ska man välja om man har sportfjädring, kan man köra på m-tech eller ska man ha standard? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag tror att det enbart egentligen är olika benämningar Mchassie, M.tech och sportsfahrverke är nog samma benämning på en E39 när det gäller stötdämpare och fjädringar det finns väl bara 2 alternativ Standard och M-chassie som det kallas oftast här hemma och sportsfahrverk i utr.listan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok då är jag med på noterna! Tack så jättemycket för hjälpen |
|
|
Om jag ska byta fjäderbenslagrena är det då sånna här jag ska ha? Länk Min tyska är inte den bästa ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.