|
|
|
|---|---|
|
Hej ska kanske göra en bytes affär och får en Audi A6 Allroad 3.0 TDI i inbyte som jag tänkte sälja med en gång. Svart 2008, automat, i stort sett all utrustning förutom bose högtlare samt tacklucka. 4900 mil, nyservad och nya däck. Hur mycket tror ni man kan få ut för den? Tror ni den är lättsåld om man lägger bra till i pris? | |
|
Är priset bra kan jag köpa den av dig ;) Hälsningar Christian |
|
| Någon som har en aning? | |
|
Kolla Bilpriser.se, det stämmer rätt bra nuförtiden - iaf om du kompletterar informationen med all utrustning osv. Är bilen svensksåld? Väldigt låga mil, måste jag säga! "Egentligen" är bilen värd mer, men de här är dock inte helt självklara att sälja i dessa dagar, så jag skulle gissa på ett slutpris kring 260' vid en snabb privataffär. (För övrigt: Vad används en tacklucka till..?) :) |
|
|
Sani: Yes den är svensksåld med endast en ägare tror jag. Bilpriser säger 290 000. Tar jag den i inbyte räknar jag med att få ut 270-275. Men frågan är om den är lättsåld. |
|
|
Roma: Få bilar är lättsålda idag, och en Allroad med "stora" dieseln kommer nog inte vara helt lättsåld. Det är till och med trögt att vara billigast på blocket nuförtiden. Det är alltid en risk att ta ett inbyte. Man får fråga sig; varför vill den här människan byta in sin bil? Förmodligen för att han inte fått den såld i normalfallet. Jag hade sett till att värdera inbytet "bilhandlarlågt" om jag skulle ta ett inbyte själv. |
|
|
Precis, kunde inte sagt det bättre själv. Det där segmentet är väldigt labilt, en Allroad -08 kan du få för under 200k; en 1,5 år nyare bil kan gå för 400, det gör att det handlar om att hitta "rätt" spekulant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.