|
|
|
|---|---|
|
Nu är det dags för en vanlig service av bilen och tänkte leta efter service delar till bilen. Alltså olje och diverse filter. Någon som har erfarenhet av sidor man kan beställa från? Tänker framför allt på att det ska vara original och den vanliga tws oljan fast till lite bättre pris? Eller det kanske inte blir så stor skillnad från att gå att handla på Mekonomen? Tack på förhand | |
|
Oljan köper du i Tyskland hos: Levoil: Länk Eller Mapodo: Länk Har själv handlat från förstnämnda och det har funkat mycket bra. Övriga delar brukar jag oftast handla hos Schmiedmann, men se till att du väljer delar som är Orginal eller OE kvalitet, för dom har Kinaskräp också. |
|
|
Med dagens Eurokurs kostar 5 liter EDGE 10W-60, 324kr hos Mapodo nästan en tredjedel mot här hemma. |
|
|
Tackar så mycket för tipsen grabbar. Beställer min olja därifrån då. Tänkte att det kunde vara lite billigare än i Sverige. Självklart blir det original delar. Jag tycker inte man ska snåla på en sån hära bil däremot kan man försöka hitta billigare från utlandet :) |
|
|
Hittar iofs inte tws oljan på 5 l dunk. Får 7 l till 1000 kr med frakt. Ingen som har testat oljaonline.com |
|
| Jag brukar beställa på oljemagasinet.se | |
|
Nu måste jag fråga tws är det en äldre modell av fst? Jag vet i iallafall att den som heter tws fortfarande säljs ute? Hem |
|
|
Hos Mapodo är literpriset samma för 1 liters och 5 liters förpackning 7.90 Euro/liter 7 liter inkl frakt till Sverige kostar 75,20 EUR = 620 Kr Levoil verkar ha semesterstängt om jag förstår det rätt. |
|
|
Edit kunde ju vara bra att ha..... Se till att du tar denna variant av EDGE´n då det finns två och den ena är inte godkänd för M-bilarna: Länk |
|
|
Då stämmer det att fst är detsamma som tws? Nu ser jag de priserna. Tacksam för era svar. |
|
|
Ja FST verkar vara en nyare benämning. Länk |
|
|
Vill tacka era för era hjälpsamma svar. Lägger in en beställning på 7-8 l. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.