|
|
|
|---|---|
| Tja!! Någon som vet var man kan köpa hela m-paketet utvändigt och vad det skulle landa på med montering plus lacka dem. Tacksam för svar | |
|
Schmiedmann har Länk Bara delarna hamnar runt 15. Och så ska det lackas och monteras. ------- //Lövet |
|
|
Knappa 13 tusen står det ju i länken och det verkar ju innehålla ALLT! Lackeringen drar väl iväg ett gäng tusenlappar, men monteringen fixar man ju själv en lördagseftermiddag. Skulle jag själv kosta på det? Nä, men om man verkligen gillar och vill ha det så varför inte, M-pkts bilarna som är till salu har ju sjuka prispåslag mot icke-M så det är bara att skrida till verket. |
|
|
Även med det kittet fattas massor mot original M-sport så räkna inte med något större prispåslag. Shadowline, hela inredningen, ett annat chassi osv är fortfarande kvar att montera. ------- //Lövet |
|
|
Martin på Jarls Bilservice i Helsingborg visade mig en sida på nätet som sålde billiga M-produkter, original då naturligtvis. salesafter.eu Här finner du ett komplett M-aerodynamic paket hamnade på ca 7500kr + frakt. Länk Mvh Jimmy |
|
|
shadowline ihop med m-paket gäller väl bara svensksålda bilar har för mig jag sett tyskimporter med m-paket och utan shadowline vad är det som skiljer chassi mässigt andra fjädrar fram och annan programmering bak men vad är det för skillnad på inredningen ?? |
|
| Sport eller komfortstolar, fotstöd med M logga, M-sportratten, antracit innertak och m-sport instegslister saknas om man vill uppnå fullt "M-sport status". | |
|
ok där ser man m-ratten instegslisterna samt fotstöd ska väl vara i m-sport paketet men att sport/komfort stolarna ingick undrar jag samt antracit innertak är väl ett eget tillval eller ?? |
|
|
Nej. M Sportpaket inkluderar: 2NP Lättmetallfälg - Dubbeleker 135 M 18" 481 Sportstolar fram 4MS Interiörlist Aluminium Pentan 704 M Sportfjädring (ej xDrive) 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Shadow line högglans 775 Innertak i antracit Instegslister med M-emblem M Fotstöd |
|
|
niklas100: de tyska bilar du sett med "M-paket" och kromslister har med all säkerhet "M-paketet" eftermonterat. Tittar man närmre på dessa bilar så är det oftast någon detalj som avslöjar att det inte är original, t ex ljust innertak eller Sportratten istället för M-sportratten. Flera av detaljerna i M-sportpaketet går ju att beställa separat vid nyköp t ex sportstolar, M sportfjädring, M-sportratt, Shadowline och Antracit innertak så har man allt detta på plats redan så är det ju bara att slänga på det utvändiga paketet samt byta fotstöd och instegslister... ___ //Ulf |
|
|
När det gäller prispåslag begagnat så ska man inte räkna med några större pengar när det gäller eftermonterade detaljer, det är framförallt bilar med originalmonterat M-sportpaket som ligger markant högre i pris än motsvarande bil utan detta paket. ___ //Ulf |
|
| Ulf: Varför är det så egentligen att påslaget på eftermonterade delar är i princip noll kronor jämfört med liknande bil utan dessa? Att originalmonterat är värt mer förstår jag men att det inte är värt något alls tycker jag är lite konstigt. | |
|
Svårt att säga men en gissning är ju att många BMW-köpare är kräsna och vill man ha en bil med M-sportpaketet så vill man ha alla detaljer. Sen är det ju också så att en del bilar med eftermonterade delar kan se lite fel ut, t ex det utvändiga paketet monterat på en bil som inte har sportchassi, eller en bil som ser ok utifrån men så öppnar du dörren och ser standardstolar i tyg och standardratten. Finns också en del som enbart eftermonterar M-fronten. Många köpare har helt enkelt väldigt bra koll och ser skillnad på original och eftermonterat... ___ //Ulf |
|
| Ulf: Tack för att du tog dig tid att svara! | |
|
Får nog vänta med att beställa det. Men är det möjligt att beställa sportstolarna och är dom svåra att montera?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.