AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.134

inför köp av diagnos verktyg e39

Visa användare
77
muru_skyline
535 sedan 1997 med 540 motor
HEJSAN!

FINNS DET NÅGON DIAGNOS VERKTYG SOM ÄR BRA PÅ ATT LÄSA FELKODER? HAR EN E39 1997 535 OCH SKULLE VILJA KÖPA ETT DIAGNOS VERKTYG FÖR ATT LÄSA AV FELKODER PÅ MIN BIL OCH EV. SPARA LITE PENGAR PÅ ATT GÖRA DET SJÄLV. FINNS DET NÅGOT DÄR UTE PÅ MARKNADEN SOM KAN LÄSA AV KODER ORDENTLIGT, ALLTSÅ MER ÄN BARA NOLLA SERVICELAMPAN. TYP LÄSA MOTORKODER, SLÄCKA ABS, ANTISPINN, GIVARE OCH ANNAT I MOTORN?

FINNS DET NÅGRA REKOMMENDATIONER?
TACKSAM FÖR SVAR!
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Jag använder Carsoft 6.5 med framgång.

Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Jag köpte en V-checker v401 i samband med att jag felsökte på ABS-systemet. Verkar funka som det ska och kräver ingen kringutrustning (dator) vilket var ett krav från min sida.

Länk

I vissa felsökningslägen skulle det vara bra att även kunna styra bilens olika system från diagnosutrustningen men det går inte med denna.
Fi
28
Fintus
BMW 523ia Touring -99
Jag har en Autocom till min e39 -99. Har fungerat bra för mig + att den fungerar även på andra bilmärken vilket gör att man kan hjälpa kompisar och grannar med..

Länk

/Micke
Visa användare
77
muru_skyline
535 sedan 1997 med 540 motor
Är det någon som har provat diagnosen från schmiedmann? De har en som ska gå på alla bmw från 87-2007 års modeller 16 samt 20 pinn!
Tankar kring den?
Fi
28
Fintus
BMW 523ia Touring -99
Kan tilläggas att programmet till autocom är på svenska och man får ut felkoder i klartext. Den har även bluetoothstöd vilket gör att man slipper kabel mellan dator och felkodsläsaren. Jag använder 20pin kabeln till min bil..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.