|
|
|
|---|---|
|
Jag är så smått på jakt efter en e30. Vad tror panelen om denna 318? Finns det några speciella risker med att den importerades till Sverige från Italien 2002? Hur håller e30 när dom har passerat 20000mil? | |
|
Länk saknas ------- //Lövet |
|
|
Sorry. här kommer den: Länk |
|
| Om den har rullat 10 år i Sverige så känns den närmast svensk, ser inte hur det skulle kunna vara en nackdel att den har italienskt ursprung efter så lång tid. Spontant ser den fin ut för de pengarna, kan ingen om modellen men fakta finner du i modellguiden här på sidan. | |
|
Tänk bara på kamremmen.. korta bytesintervall på M40-motorn. Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
Vore intressant och veta hur de har monterar railsen! Alpina B8 Länk |
|
|
Är inte så hemma på motorbeteckningarna. Är det extra korta bytesintervall på kamremmen på 318? Är det bättre att leta efter en 320 av samma årsmodell. Ja, jag vet att det sitter en 6:a i 320 och en 4:a i 318. Abbe: jag håller med dig om takrailsen. Bilen har ju kvar droplisterna, så man behöver inte använda railsen. Dom sitter dessutom väldigt långt bak. |
|
|
Om du kan, åk ner till Tyskland och försök att hitta ditt egna fina ex. där. Det lär inte vara lätt längre men chansen är större än hemma. 2005 hittade det jag den här i DE, billigt och riktigt fin. Ångrar djupt att jag sålde den senare men hade ingen användning för den. Länk Enkel och trevlig kärra. |
|
|
jopp; Ja det är bara 4000mils intervall för kamrem på M40 detta pga att den högre gräns som fanns tidigare inte höll (har för mig det var 8000mil till någon gång tidigt 90-tal). Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.