|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej min kompressor går hela tiden märkte det igår att en halvtimme efter jag stängt av bilen så går kompressorn fortfarande Antar att jag behöver ny kompressor alt renovera den befintliga Så behöver tips på vart jag kan hitta kompressor samt en beskrivning på hur man skall göra oordning den gamla | |
| Kompressor finns på Ebay.de | |
|
hittade kompressor på airsuspension frågan är om man behöver köpa till ventilerna eller om det räcker med kompressorn ? |
|
| Brukar vara en slang på sugsidan som spricker vilket medför att kompressorn får in smutsig luft och skär. Så kolla om det är det som hänt och om så är fallet räcker det nog bara med kompressorn. | |
| Slangen byttes i våras har haft varningar lite till o från men nu går kompressorn hela tiden utan att få nåt tryck | |
|
Ska tillägga att jag nu får dra ut säkringen annars går kompressorn hela tiden Någon som har en länk till någon beskrivning hur man plockar ner o rengör kompressorn ? |
|
|
Niklas100 - har du läst denna tråd? Länk ---- BMW CS #6212 |
|
| Ja jag har kollat den men hade gärna velat ha lite bilder innan jag river ner kompressorn för rengöring eftersom jag behöver bilen varje dag | |
| Har nu rengjort kompressorn och den pumpar dock så sluter den inte pumpa den går upp till ca 70 cm räknat från skärmkanten sen slutar den höja men kompressorn pumpar fortfarande någon som har en ide vad det kan vara | |
| Kan man spraya på såpvatten för att leta luftläckage? | |
| Och skulle säga att den verkar aldrig sluta gick i 45 min sen drog jag säkringen tänkte annars brinner väl skiten upp | |
| Ska den inte slå ifrån efter nån minut eller så har för mig att jag har läst det | |
| Har inte privat med såpvatten men hörs inte att det pyser nånstans och bilen verkar hålla nivån hyfsat har sjunkit ca 2 cm på 3 h | |
| hej får nu koppla in säkringen en stund samt dra ut den när jag ställer bilen då den annars går hela tiden verkar inte som den orkar höja bilen tillräckligt | |
| ny uppdatering bilen går upp till rätt höjd och håller sig där men kompressorn slutar aldrig en fundering kan det vara reläet som hängt sig isåfall vart sitter reläet | |
| Pratade med BMW i halmstad och de kunde inte säga vad det kunde vara utan ville göra en felsökning första tid 10 sep någon som kan alt vet någon annan verkstad som kan göra en felsökning nånstans runt Markaryd kan tänka mig att åka runt 10 mil | |
| Kan även säga att om man sätter i säkringen så får jag inga felmeddelande dock så går kompressorn hela tiden | |
|
som sagt någon som kan vet om någon verkstad som de kan rekommendera vågar inte köra för mycket med bilen då kompressorn går hela tiden |
|
|
någon annan som varit med om att kompressorn aldrig stänger av kan även säga att reservhjulsbaljan är torr samt att jag inte har panorama tak |
|
| Vilket relä är till nivåregleringen någon som vet vart man hittar det | |
| Vet inte vad det heter exakt, men det ligger i baljan under reservhjulet. Säljs löst på BMW så det är bara att åka dit och köpa ett. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.