AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.680

sterio slutar ta skivor ibland!?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Vänder mig till detta forum eftersom många är kunniga och hängivna att hjälpa till :)

hade en pioner cd sterio i min e36:a som fungerade helt perfa, fyllde mina behov och allt var frid och fröjd.
Så köpte jag en 240 -80 och tog sterion från bmw:n till den eftersom den i volvon va kass.

Fungerade finfint i ett tag tills säkringen gick och jag bytte den från 5A till 10A som de ska va på sterion?
Efter detta kan sterion fungera jättebra tills man ska byta skiva så vägrar den mata in. bryter man strömmen med säkringen 2 sec så tar den skivan igen och kanske ett byte till. sen måste man bryta strömmen igen...

är det sterion som felar eller måste man koppla in nått mer på sterion baktill än, högtalare, matning, ständig ström, antenn, - och jord?

BMW ownz
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Låter/surrar det fortfarande från inmatningen trots att skivan fastnar? Eller slutar den helt?
Kan ju vara "inmatningsrullen" som blivit smutsig. Brukar då slira när skivorna ska in.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
den låter inget när man försöker hä i en skiva....
om man trycker ut skivan fast det inte finns någon i, hör man hur den surrar en stund...

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.