|
|
|
|---|---|
svardska |
Efter många om och men så kom tillslut denna vitt omtalade och debatterade stackars 750´n till regbes. Fick en konstig anmärkning om kärvande stötdämpare h fram, kanske är dom extra noga vid en regbes!. Min fråga är om det är nån som vet om det bara är att ta ur den gamla EDC dämparen och sätta dit en vanlig från tex mekonomen? dom finns ju där till hyfsat pris 1300 nånting. |
|
inte säker men har för mig att det är hela fjäderbenet som måste bytas kom förbi me kärran vetja så kollar vi lite //pasi H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Glädjande Svardska!! eftersom jag är en av dom som pikat dej lite blir jag gärna en av dom som önskar dig lycka till, hoppas reg.besikningen går bra!! m.v.h zaharald |
|
|
Tillhör oxå en av de som "hackat". Mycket roligt att den kom till reg. Blev stötdämparen din enda anmärkning? Inget om kattarna? I så fall hade ju DU rätt! Nu ska du se att du får bättre med pröjs för bilen! Lycka till Tobbe Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
svardska |
Nej det var inte det enda felet, hc var lite för högt 170! men det är ju en baggis stift luftfilter och en service kommer väl att ta hand om detta. I övrigt var det inga problem att tala om. Jag blåser över till dej nån dag i helgen om du är hemma Pasi! Sålde 735 igår och tog en 520 i byte så summan av BMW på gården är konstant. Viva! |
|
kolla med nån som har en servicemanual från bentley... Minns jag inte helt fel står vad som behövs för att konvertera till "vanliga dämpare" |
|
svardska |
Det stämmer T A men det gäller bara bak tyvärr. |
|
tjenare! finns det inte någon typ "patron " som man byter ut? har för mig att sachs har det runt 1500:- ifram/st Var och kikade på autoexperten och dom hade någon katalog från sachs, hur man sen går till väga praktist har jag inte kollat upp ännu..men har en stum höger fram dämpare som nästan får mig att studsa av vägen emellanåt.. så det SKA åtgärdas någon gång iaf .. =) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
|
SE DÄR JA, NU ÄR DET NOG MÅNGA SOM VAR SUGNA SOM ÅNGRAR SIG finns vridet behövs ingen turbo |
|
svardska |
har du edc då mr majzoo? |
|
jupp, edc & nivåreglering mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
svardska |
ska åka till mekonomen och kolla hur dom vanliga ser ut idag! |
|
det är olika fjäderben på vanliga och EDC enligt ETK iaf då tror jag inte att det bara är att byta insatsen! jag är inne på sama sak! att byta till vanliga och har då sett att e34 har lika fjäderben som e32 så jaga fram fjäderben till e34 borde va lite lättare dom finns ju rejält av på div skrotar svardska: jag har sem den här veckan me så titta förbi om du är ute och åker jag är hemma! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
svardska |
Mekonomen visste ingenting om nånting, dom hade inte grejerna hemma heller som jag hade hoppats på för att kunna kolla på dom. Om det är som du säger "pasi" så är ju problemet löst. Fjäderben till e34 finns ju att köpa billigt skulle jag tro, har man tur sitter det kanske bra dämpare i dom. Jag kommer antagligen förbi i morgon mitt på dan nån gång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.