|
|
|
|---|---|
|
Bmw 320 e36a 94- med höga hc och co Hej jag ha varit in och bestikta tre gånger o ha inte kunna fått ner mina avgasvärden. HC - 290 (100) CO 2500- 0,6 (0,5) CO- 0,5 (0,5) LAMBDA 1,03 (1,03) de ja gjort är att ja byt olja två gånger och filter så jag fått ut den gamla riktigt och sen ha ja byt ventilkåpspakningen och en ny kat, det ska ju sitta en stor på den här men det satt en biltema och sen en orginal just efter som va lika stor som biltemas orginal kat, sen ha ja kolla alla slangar och den går inte alls så dåligt på tomgången, den ligger på 500 varm på tomgång, sen skruva ja upp o kolla vevhusvevtilation och ifrån den går det ju en slang ner till olje stickan och där var det helt stopp i den slangen så jag tog lös allt och blåste rent och tvätta, men det vart inget bättre med värderna, sen ha ja åkt in och kolla felkoder men den ger inget utslag alls. så nu är jag verkligen tacksam om någon vet vad som kan vara fel!!! | |
| Har även testat 50/50 etanol, bensin | |
|
Tre frågor: 1. Har bilen sportluftfilter eller annan "trimning"? 2. Har du kollat hur lambdasonderna ser ut alt. bytt dem? 3. Hur ser stiften ut och vad är det för fabrikat och modell på dem? Kolla om motorns gång ändras om du drar ur kontakten till luftmassemätaren - om inte är den troligen trasig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har haft sportluftfilter men det ha ja tagit bort för trodde de hade något med det att göra men ne, ha inte kolla någon lam, stiften köpte ja nya från mekonomen så de vart nog riktigt, gången förändras då jag sätter i kontakten men inte då ja dra ut den | |
|
Problemet med sportluftfilter är att de ofta släpper olja och annan smuts på den tunna glödgade volframtråden i LMM, och då bränner denna smuts fast på tråden och sedan är LMM förstörd.... Har du någon bekant som du kan låna en frisk LMM från och testa med? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ne har ingen som har en 320, men när ja börja komma upp 130 ele då bilen blir varm börjar de lukta bränd olja, kan det inte ha något med vevhusventilation endå?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.