|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta olja idag i 535d:an Gick inte alls bra. Tömde ut gamla oljan. Tog bort gamla oljefiltret. Bytte alla 3 o-ringar på oljefilter"locket" och satte nya filtret på plats. Sen när jag började skruva tillbaka det så går det ju ganska tung sista gängorna när alla o-ringar nyper, å då hörde jag ett ljud som jag inte alls gillade. Skruvade bort "locket" igen och fick se att den nedersta "tappen" med den minsta o-ringen hade vridits av... Jag ska med bilen på hjulinställning på måndag, och byta vindrutan senare i veckan. Går den att köra? får jag oljetryck? Någon som vet? [URL=Länk | |
| [URL=Länk | |
|
Hur fasen får man in en bild här.. se länk -> Länk |
|
| Det där är en reservdel bmw kan få hem den på en dag. | |
| De kanske tom har hemma. | |
| Vad less man blir att de måste göra delar som kontinuerligt skruvas bort för service så jäkla bräckliga..... Tacka vet jag gamla dieselmercor där filtret sitter i en rejät aluminiumkanister och locket med M8 pinnbultar i 12.9-kvalité och höga flänsmuttrar. Går att demontera ett par miljoner gånger utan besvär. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Anders-72 : Du behöver inte gå så långt som dieselmercor, det du beskriver fanns ju tex på M30-motorerna - underbar motor att meka med. Länk @Jonne88 : Hur blev det sen? Löste det sig med en ny del från BMW? |
|
Jodå. Beställde från BMW. 325kr inkl moms. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.