|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte kolla om någon vet hur man kan bli av med det här ljudet jag har från min styrning. Det är när man ska åka från stillståendes så hör man när man drar i väg att det låter från ratten/styrningen ungefär som en fjäder som spänns och ligger och skrapar? Ljudet är inte så starkt men de kommer liksom när man varvar släpper upp kopplingen och drar i väg, man behöver inte direkt svänga på ratten för att de ska höras. Det hörs i stort sett bara på 1 och 2an ibland när man drar i väg. Har tidigare haft ett gnisslnande ljud från ratten och de försvann när jag smörjade plastlagret som sitter på rattstången in mot torpedväggen, detta är inte likt detta ljud vill jag tillägga utan mer skrapande ljud. Kanske ska tilläggas att den är lite trög i styrningen men det är inte mycket och det har den alltid varit sen jag köpte den och ljudet har kommit på senare tid. Men styrningen är ungefär tung/lätt/tung/lätt det känns som att man har en knöl om man svänger lite åt höger som man msåte komma över och efter man kommit över den går styrningen lättare? Tyder väll på rattaxelknuten är dålig eller? Någon borde väll varit med om samma sak? Väldigt tacksam för svar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.