|
|
|
|---|---|
|
Tjena! köpte nyligen en Bmw e39 -00 (ingen M-front osv..) och vill byta ut dimljusens, parkeringsljusets, heljusets och nummerplåtsbelysningens klassiska Glödlampor till vita ''Xenon-look'' dioder för att få en fin helhet med halvljuset som är vitt Xenon. Någon som vet vad jag ska ha för storlekar och ljusstyrkor på dioderna för att få ett bra och snyggt resultat? Har kollat en hel del på diodhuset.se och hade tänkt beställa där ifrån, men är det någon annan som har någon bra sida är det bara att länka! Skepp ohoj! Inget biter så hårt som det tyska stålet! | |
|
Det är rätt svårt att hitta lysdioder med rätt färgnyans är min erfarenhet. Färgtemperaturerna som anges är bara ungefär och sen tillkommer färgstick. Mao, om man köper lite olika sorters lampor är det inte säkert att de har samma färg. De flesta är betydligt kallare än Xenonljus, och lyser nästan blåaktigt, men det syns bra. Helljuset kan du inte ha LED i, det lyser ju inget! Den här typen ger mest ljus i dimljusen (osäker på om dina är HB4 dock). Länk Det finns massor som passar till nummerplåten (37mm) men det är inte lätt att hitta några som är perfekt "neutralvita". Länk vet ej hur parkeringsljuset ser ut på pre-facelift. Man behöver koda om ljusmodulen och stänga av övervakningen på dimljus och nummerplåt annars kan ljuset blinka lite slumpmässigt istället för att lysa (för låg last), samt det blinkar några gånger vid start och en gång per minut även om de inte lyser (ljusövervakning). Navcoder är ett program som fixar det. Du kan också sätta dit en massa motstånd och slösa bort el, men de hjälper inte mot blink vid start samt varje minut. |
|
| Köp en sats HB3-xenonkonverteringssats och konvertera helljuset istället. Gjorde jag på min fd 523 och fick ett jättebra helljus. | |
|
oj!! va det så komplicerat! jag trodde det bara va att plugga in och se glad ut! men då gör vi sähär, vad är det för storlek (H1, H7.. och allt vad det heter) på följande: Dilmjus: Helljus: Parkeringsljus: Nummerplåtsbelysning: kan inte lyckes hitta det i insturktionsboken eller nätet. Hittade en halvdassig bild på google, men bara för ni ska se vad det är för front och ljus-kit om det är till nån hjälp! Länk Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
Helljus = HB3 Dimljus = H7 |
|
|
Okej, tack! Någon som vet vad det är för lampa i parkeringsljus och nummerplåtsbelysning? Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
| Nummerskylt C5W | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.