AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
833

Läcker in vatten i min bmw e36 coupe!

Tjena, märkt att det är fuktigt under gummi mattan på förar sättet... Trodde det har kommit under regn perrioderna när man har kommit in och ut. Men har låtit det bli ordenligt tort. Men idag när det regna så gick jag ut och såg efter.. Tyvärr så det är fuktigt igen...

Hur hittar jag detta lekage? :(
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det kan vara gummitätningslisten som går runt dörren. Brukar släppa undertill, då kommer vatten in som du besrkiver.

Tänk på att golvmattan består av en tjock bit skumgummi under själva tygdelen. Så även om tygdelen är snustorr så kan det var massor med vatten i skumgummit. Har själv varit med om det.

Bäst är nog att blocka ur all inredning och kolla för undvika ev. elstrul framöver.
jaha............ detta låter inte så roligt... Finns det någon bra guide tro? Gillar inte riva inredning direkt.. Får kålla upp detta när regnet slutar.
tror jag hittat stället.. listen är helt "Slut" plat och spruckit lite. sedan skulle jag se efter hur den satt fast, och drog sönder dör fönstret kommer imot, så himla klantigt........... men men Var hittar jag nya gummi lister runt och dörren?!?

Hoppas någon vet
själv klart så har man gjort problem till ett större...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.