|
|
|
|---|---|
|
Har lyckats att få loss lite pengar av frugan.Vad ska man ge sig på om man vill ha en bil som går mycket fort och kan användas hela sommarhalvåret. Är ej intresserad av att tävla på strippen. Har funderat på olika lösningar. 1. Importera en M3 E30 från tyskland med M5 motor. förse den med något effekthöjande typ turbo. 2. Importera Alpina B8-4,6 och förse den med kompressor eller turbo. 3. Köpa M3 E36 och förse den med kompressor eller turbo. Skulle bli glad om jag fick några synpunkter från Er. Önskar även förslag på vem som utför de olika trimmningarna. Tack på förhand. Christer | |
|
Gör vad du vill. Alla förslag låter roliga, förutom det med b8:an. Sådana bilar får ej förstöras, de är heliga!! Varför inte kompressor mata en 540? Mvh Lidberg |
|
|
lidberg: hmm tydligen så såg du inte Alpinan i bilsport. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Ähh, det var ju bara minstingen med lite NOS... Fast hur som helst skulle jag inte göra det med nån finare bil... Till ämnet. Köp en M3 e36 dom är ju diskretare än E-30 som för övrigt är lite för lik en sillburk enligt mig. Hmm dum kommentar hoppas ni e-30 ägare inte tar illa vid sig... Ni har iallfall extremt roliga bilar att köra. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| Få loss liiiite pengar till och köp Askens 540 - den är redan färdigbyggd! | |
|
Hej hopp............. Jag personligen är ju lite "lite" effekt-galen........ Mitt tips...... Köp en billig M3 E30, förse den med värre bromsar, fjädrar/dämpare, montera en M-coupé bakvagn. Skaffa en M3 3.0 motor, satsa ca 50 000:- på motorn renovering, stakar, kolvar, 20 000:- på turbon, 20 000:- på sprutet, 15 000:- på kringutrustning 20 000:- på bromsning, köp en begagnad "riktig koppling, kör med M3 3,0 växellådan. Du kan bänka kanske, beroende på vilken karaktär du själv föredrar men säg kanske 600-1000hk. M3 E30, den är ju bara sååååå frän, diskret, rolig att köra osv. Tänk dig själv denna kombination när du väl sitter i bilen och kör typ den roligaste bilen/leksaken i hela landet jag kan garantera att vad det än passerar för fordon framför dina ögon så kommer du inte att vara ett dugg avundsjuk. För du VET att du har en MYCKET roligare bil. Du ska veta att det är en jäkla skön känsla att kunna lägga lakrits på femman i 170 pinn. Att rejsa ifrån hojar på 160hk från typ 100km/h och uppåt. Firmor, det gäller att vända sig till rätt folk, annars så kan det bli både dyrare och mindre bra. Hmm, jag kanske skulle öppna firma så kunde jag hjälpa till med en del. I övrigt så kan jag naturligtvis göra det utan egen firma också. Har väl en "viss" erfarenhet, vet iaf vart man ska vända sig och vilka som är lämpliga att prata med. Jag och en kompis är på G och ska bygga varsina M3 3,0 motorer i vinter, effektspannet är ännu inte satt. Hmm, dock ej under 600hk. Men det kan ju var och en som är lite initierad inse att det är "grundnivån". Kanske blir LITE billigare om man bygger en motor till. Fast men vet ju aldrig //Jesper |
|
|
Tack för svaret Jesper. Varför välja M3 3,0 istället för M5 3,8? Jag har hittat ett par M3 E30 med M5 motor som är reggade och besiktigade i tyskland.Då blir det enklare med besiktning. Den ena har samma specifikation som HARTGE H35s-24. De vill säga fjädring,bromsar o.s.v. för toppfarter upp till 300km/h. Jag hadde varit tacksam för kontakt per telefon. Maila nummer och lämpligt tid så ringer jag dig. Mailadress: christer.sunesson@swipnet.se |
|
|
Hej........... M3 istället för M5, tja, det är klart att det är väl kanske inget måste men det känns som att det är en lite modernare samt lättare motor. Big block och smallblock du vet. M3 motorn borde vara åtskilligt lättare än M5 motorn. Känner till att BMW släppte M3 med 3,8 motorn som original men endast ett fåtal ex. De bilarna du sett var de original eller var det folk som monterat i motorerna själva?? Och besiktigat?? Då KAN det vara problem att få in i Sverige med bilprovningen. Hmm, jag såg en reggad sådan på annons för några månader sedan, med 3,8:an i alltså. Och jag sänder ett mail. //Jesper |
|
Papageno |
Varför inte köpa liter Ericsson aktier *S* och vänta på bättre tider Någon gång måste ju även börsen vända |
|
jesper_w Hmm, jag såg en reggad sådan på annons för några månader sedan, med 3,8:an i alltså. menar du m3:an med m5 motor!? isåfall har jag hört ryktas att den finns i kungsbacka på (bilimporten?, eller liknande) för 149k... |
|
|
criss: varför inte köpa en M3 E30 med M5:a motor i sverige ! vet av en som är lackad i Imola Ice ! riktigt snyggt silvermetallic som skftar i lila/grön/blå typ läs mer här ! Länk hade jag pengar så skulle jag då kolla upp den här ! |
|
mackan325 |
Det finns flera intressanta svar på den frågan... E30 M3SE E9 3,0 CSL 'batmobile' 2002 turbo men det har du ju redan haft några stycken... M635 Csi E28 Alpina B7 turbo S Men förstör för allt i världen inte någon av dem med några turbokit eller andra dumheter! |
|
-> wrath Vet du ngt mer om den bilen eller har du bara sett annonsen? Det låter otroligt att den skulle vara reggad, besiktad och godkänd av SBP utan mutor.... |
|
|
-> Har bara sett annonsen men efter han skriver att det är så så kan man ju kolla upp det... eller ? stämmer det så är det ju bara att handla om man nu vill ha nåt sånt där... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.