|
|
|
|---|---|
|
Åsikter önskas då jag tycker att responsen är ganska dålig? Kan jag göra nåt för att förbättra annonsen? Länk | |
| Finns säkert massa småsaker du kan göra för att annonsen ska bli perfekt, men jag tycker det är en helt OK annons redan nu. Dåliga annonser kan skrämma bort folk, men är du över tröskeln att man kan granska bilen på bilderna och texten ger svar på den relevanta informationen, då tror jag inte det spelar så stor roll hur annonsen ser ut. Speciellt inte på en sådan ny bil. Jag föreslår att du funderar över din prissättning... | |
|
Varför har du inte angett regnummer i annonsen? Extrauppgifterna hämtas inte på Blocket och du blir heller inte sökbar om man klickar på bilmärke i länkarna. En given förbättringspotential eftersom du nu riskerar att inte komma med i sökningar. Eftersom bilen är importerad kan det vara vettigt att skriva lite om historiken. Det är stor skillnad om du köpt bilen hos aukt BMW i Tyskland eller som nyimporterad bil av mindre handlare i Sverige. Prismässigt tror jag det blir helt annan respons vid 199' ------- //Lövet |
|
|
Intressant Lövet.... Reg nr är inskrivet i min annons! Tycker inte att jag ligger högt i pris? Finns ju ingen liknande bil på blocket med samma eller mindre mil? |
|
|
För samma pris eller billigare menar jag..... |
|
|
Kontakta i så fall Blocket kundtjänst. Du har inga extrauppgifter i din annons. Det ska du ha. Exempelvis om någon klickar på Kombi och sedan skriver BMW 320d så kommer inte din bil att komma med nu. ------- //Lövet |
|
|
Nu har jag mailat blocket angående detta! Tack för era synpunkter. |
|
| Tycker också att annonsen är helt ok, om jag letat efter en sådan bil hade det ryckt till i köptarmen. | |
|
Fin bil men nackdel det är en manuell. /Anders |
|
| Som jämförelse kan jag säga att jag gav 201.000:- för min 184hk 320d med 3200mil på mätaren, svensksåld och på firma, för tre veckor sedan. Likvärdigt utrustad förutom skin och nav. | |
|
Tycker Du redan fått de flesta och viktigaste åsikterna. Bilen är en importbil, skriv ut det. berätta om bilens bakgrund och de handlingar Du har från importen. kopia på Brief osv. Antal ägare i Tyskland osv Skriver man inte ens ut att bilen är importerad känns det som om man vill dölja något.. Fixa så Blocket får in uppgifterna om årsmodell osv. Priset uppenbarligen för högt.Jonas_E30 gav tydligen betydligt mindre för en Svensksåld lågmilare, men med mindre utrustning. Tips: En bekant gjorde iordning ett komplett infopaket, med bilder som han mejlade intresserade. Alla uppgifter om bilen, utrustningen, service och besiktningshistorik. samt 20-tals bilder på bil, utrustning och bilhandlingar. Skrev en kort annonstext och lade in några riktigt fina bilder, satte ett lågt pris "lägst på Blocket" med hänsyn till utrustning och prisoch skrev " utförligt information, dokument och foton kan mailas vid intresse". på så sätt slapp han sitta och berätta allt i telefon och kunde bara enkelt maila iväg sina dokument till alla spekulanter eller foto/dokumentsamlare. Bilen såldes inom en vecka. |
|
| Finns kanske ingen identisk bil till samma pris, men utökar man sökningen lite, tex 2009or upp till 10.000 mil och inte kräver både skinn och navi får man ju en hel del träffar med längre pris. Annonsen har ju inte legat ute så länge, det tar tid att sälja bil om man inte vill ge bort den tyvärr. Lite is i magen så kommer köparna säkert höra av sig. | |
|
"problemet" är även lite att det nu finns väldigt många nya eller nästintill nya 320dT som "reas" ut av åf när F31 står för dörren. Det ger förstås en prispress, flera av dessa bilar har dessutom bra spec med bl a x-drive. Det blir ju rätt mycket dyrare att äga denna 320dT som är import och saknar fri service och milen gör ju det inte lättare, samtidigt som den även måste helförsäkras. För samma månadskostnad totalt kan man antagligen köpa en helt ny 320dT med fri service och vagnskada=halvförsäkring varav ofta man får 3 mån fri prova på försäkring hos BMW. Prispressen kommer bli än större när många byter ut sin E91 mot F31 och därför kan nog "ett bra bud" rekommenderas att acceptera detta nu om du får det. /Anders |
|
|
Länk Länk Länk ------- //Lövet |
|
|
Jag skriver alltid ut all information jag vet (positiv som negativ) Det känns bättre, och jag tror att det i slutändan påverkar köparen positivt Men det som jag anser att "alla" missar är bildens betydelse Kosta på en fotograf som tar riktiga proffs-bilder för en 1000-lapp Det kan ge 10000-tals kronor tillbaka Bildens kvalitet, är faktiskt köparens första intryck, och speglar köparen inställning till bilen. Jag har själv ofta hägnats över alla suddiga mobil bilder på fina bilar, vilket fullständigt fördärvat det första intrycket En tekniskt vältagen bild, av någon som kan lite om bild-komposition, behöver inte tas av en proffs fotograf. Det finns många duktiga amatör fotografer som kan leverera sånt. Ett tips är att annonsera i t.ex www.fotosidan.se efter hjälp Mvh /Pix Ps. Ännu mer underligt att bilhandlare inte ser till att ha bra bild-material på sina bilar |
|
|
Hej, Jag vet inte om någon sagt det redan men i så fall så säger jag det: Bilderna är lite suddiga och ljuset är lite sisådär. Försök ta bilder på bilden i frånljus (alltså ljuset bakom dig, så det faller på bilen, och inte solen framför dig. Dessutom är skärpan tyvärr rätt osäljande. Du vet, en BMW-köpare är oftast en ganska kräsen herre "Äh, den där ser man ju inte ens så bra på" och så klickar man vidare bara. Jag är fastighetsmäklare, så det där med säljande bilder håller jag på med varje dag. I övrigt önskar jag dig lycka till med försäljningen! |
|
|
Jag håller verkligen med AlexanderK om att bilderna är lite suddiga och tagna i motljus. Det är ett vanligt fel på Blocket. Tänk även på bakgrunden som ofta drar blicken till sig istället för objektet. Använd gärna blixt som går att vinkla så att objektet framhävs tydligt. Lycka till med försäljningen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.