|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur ligger värdet på e46 cabriolet 00-02 runt 10000 mil 323 325 330. Är det stor skilnad i verkligt pris, på dessa bilar tittar man på blocket så begärs ungefär samma pengar för alla 3 olika motoralternativen. Länk Denna hittade jag men den känns spontant ganska dyr men verkar jättefin. Om man jämför med denna. Länk ///Johan | |
|
Bil1 säljs av aktiv användare på det här forumet. Den är säkert fin men har tidigare varit väldigt högt prissatt och är väl fortfarande det egentligen. Bil2 är "okänd" i de här sammanhangen och kan väl i egentlig mening vara precis lika fin. Svårt att säga utan att ha sett bilarna i verkligheten. ------- //Lövet |
|
|
Prisskilnaden är liten mellan bil 1 och 2 enligt min uppfattning. Fördelen med bil 1 är att du får med hardtop. Jag tycker hardtopen är mycket bra. I övrigt har jag svårt att uttala mig utan att ha sett bilarna IRL. Kolla försäkringspremien innan du slår till! E |
|
|
Jag ska ha den som sommarbil så hardtop känns inte som den kommer användas, började kolla på E36 i 50-70k först men känns som man får mer för pengarna i en E46. Kraven jag har egentligen är så orginal det går, eftermarknadsfälgar ok, sportskinn och multiratt,max runt 10000 mil Runt 100000 i inköp för att det kommer vara en ren nöjesbil. Småfelen på Bil nr2 verkar inte vara så svårfixade efter googlat och kollat runt på Autopower. Någon som varit och tittat på någon annan bil som passar in på mina kriterier. ///Johan |
|
|
Hardtop är alltid ett plus att få med så länge priset är rätt. Om du inte ska använda den kan det vara ett plus när du sen säljer bilen vidare eller så säljer du hardtopen löst och räknar det som att bilen blev billigare i inköp. Men det är ju helt rätt tid på året för köp av cab. |
|
| Christers är nog fin, min är till salu också, 7800 mil. | |
|
Snajdaren, finnns din bil på annons? ///Johan |
|
| Japp på börsen. Sthlm | |
|
Med tanke på att säsongen håller på att ta slut hur mycket mindre skall man betala nu när hösten är ingång. ///Johan |
|
|
På ingång skulle det vara ///Johan |
|
| E36 har väl redan haft ett rejält prisfall, man kan hitta en fräsch 328i "facelift" (dvs -97 o framåt) i respektebalt skick för ca 50", låt gå att säljaren begär bra mycket mer men sålda blir de sällan för begärt pris. När det gäller E46 verkar de (säljarna) övervärdera bilarna, en fräsch 323i med reimliga mil (ca 10000) betingar ett värde kring 80-85" enligt mig. Lägg på 10-15" o du har en 330i istället. | |
|
Dawwe delar din uppfattning om prisbilden, finns många bilar på blocket som legat länge där även priset har sänkts på, har e46 cab haft ett stort värdetapp sista året? Har någon koll på denna sitter Autopower regskyltshållare på den Länk Hittade även denna lite mycket mil, någon som tittat på denna Länk ///Johan |
|
|
Cabbar och lite "ovanligare" bilar är alltid svårare att värdera än rena bruksbilar. BMW och framför allt BMW-cabar är ibland importerade med ibland en osäker bakgrund. (Osäker bakgrund kan även gälla svensksålda bilar). Det gör att prisspannet är stort och det saknas "listpris". Mitt råd är att du inte fokuserar bara på priset. En billig bil kan bli dyr i längden. När jag köpte min så satte jag upp ett fåtal kriterier där ett var att bilen var svensksåld och var rätt skött med servicear och sånt. Om inte annat viktigt för rostskyddsgarrantins skull. 2004 och framåt har 12 års rostskyddsgarranti. Betala häldre 20 k extra för "rätt" bil än att välja den billigaste på blocket. Bilen i sista länken kan vara bra men kolla roststatusen mycket noga. Den har säkert gått året runt. Och som jag skrev tidigare - se till att få med Hardtopp och vindskydd. Kan vara bra som förhandlingsgrej. Du får begärt pris men jag vill ha med hardtop osv. E |
|
| Bilfirmorna betalar då ingenting för dessa nu, jag funderar på en ny Up för runt 120(ny) och de ville bara ge 40 papp för min. Då är det en lågmilare och i väldigt fint skick... Kan ju lika gärna köra denna till dödsdagar om det skall vara på det viset :) | |
|
323:an ser väl väldigt fin ut. Åk dit, titta, pruta och köp! Du vet, man finåker ju mest i en cab - åker du över 85 så tycker alla kvinnor att det drar och du måste dra upp rutorna. 323:an har ju dessutom snyggare fälgar, BMW-fälgar om jag ser rätt. |
|
| AlexanderK: Jag har kört 160 ner-cabbat med vindskyddet upp, kan inte säga att det drar nämnvärt. O nej frisyren blir inte "om-stylad"*haha* | |
|
Hej! Har väll kanske inte kört 160 nerkabbat men i alla fall 140 med samma erfarenhet som Dawwe. E |
|
|
Hej, Hoppar in lite i er diskussion, är också lite sugen på en e46 cab. Såg denna på blocket som ser riktigt fin ut. Länk Min fråga: Den ser ju precis ut som en M3:a, gick det att beställa dem så eller är det eftermonterat? Är priset rimligt? Import? |
|
|
Det är eftermonterat alltihop. ------- //Lövet |
|
|
Är det någon risk att det kan vara lite hopaplock? Ser en fördel i att den är lika snygg som m3:an men billigare att äga. Man måste ju inte ha 343 hk i en cab. Vad säger ni om priset? |
|
|
Det är pinsamt att åka i en sådan bil och få spö av allt och alla vid alla rödljusstopp :) Åk hellre en original 320 med hedern i behåll är mitt tips. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.