|
|
|
|---|---|
|
HEJ! HAR KOLLAT LITE HÄR MEN HAR INTE LYCKATS HITTA NÅGOT VETTIGT SVAR ANGÅENDE IHOPSÄTTNINGEN AV DÖRRARNA. HAR PLOCKAT AV DÖRRARNA, ALLA 4 PÅ MIN E39, STRIPPAT PÅ ALL INREDNING OCH HAR FÅTT DE HEL LACKADE, NU KOMMER PROBLEMET SOM JAG VAR RÄDD FÖR FRÅN BÖRJAN. DET VAR LÄTT ATT PLOCKA AV DE, ÄR DET LIKA LÄTT ATT SÄTTA TILLBAKA DE? KAN MAN GÖRA DET SJÄLV, MED TANKE PÅ ATT DET ÄR 4 SKRUVAR PÅ VARJE DÖRR! VILL HELST INTE SKADA NÅGOT NU NÄR JAG HAR LAGT SÅ MYCKET PENGAR PÅ DEN! NÅGON SOM HAR ERFARENHET OCH KANSKE HAR GJORT DET? ELLER HAR TIPS, ELLER JAG MÅSTE LÄMNA IN DEN TILL NÅGON SOM KAN? TACKSAM FÖR SVAR! | |
| litt tips her Länk | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
DU KAN VÄL BE EN KOMPIS HJÄLPA DIG HÅLLA DÖRRARNA NÄR DU SKRUVAR? "You can call me Bon" |
| Hoppas du ritade in läget på gångjärnen på stolparna. Det spar en del justeringsjobb. | |
|
Jag har bara skruvat av dörrarna, så det är bara muttrarna som ska dit så är dörren på plats, men eftersom skruvarna som sitter fast på insidan av dörren blir automatiskt lite lösa, alltså blir spel på några mm, det är här jag börjar få panik. Eftersom allt är nylackad så blir ju den så kallade märken eller ofärgade ytan inte kvar. Så det är det här lilla frispelet som jag får ont i huvudet bara jag tänker på det. Hur pass noga detta blir, så att den inte tar i något. Ska man sätta tillbaka all inrede och lister runt om dörren samt den längst ner innan man spänner fast dörren? Det där med kompis har jag redan räknat ut, men själva justeringen om någon har satt tillbaka dörr på en e39 och hur mycket jobb var det och egentligen hur gjordes justeringen? |
|
|
På mina gamla E12 o E28 räckte det att man tejpade maskeringstejp runt kanten runt om och satte in den så styrde den in sig till 95% därefter satte man i skruvarna innifrån. Hoppas att det fortfarande kan funka så. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.