AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
636

Ny vänster elhiss är spegelvänd mot min befintliga elhiss, E36.

Elhissmotorn har gårr sönder på min 328 E36 -96. Kollade på realoem.com och det är likadan motor till både coupe och sedan står det där, från -94 och framåt.
Så jag ringdwe en bilskrot som skickade en elhiss, men den var spegelvänd mot den som satt där, typiskt, de har skickat en höger tänkte jag. Ringde dom och de skickade en till som de monterade loss från vänster dörr på en bil som de hade. Men likförbannat så är den spegelvänd mot min elhiss i bilen.

Så vad är det som händer egentligen, hur kommer det sig att vänster elhissmotor är spegelvänd mot vänster elhissmotorx2!?
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Det där låter väldigt konstigt!
Det bästa i ALLA LÄGEN när man ska handla begagnat så ha reservdelsnumret på den gamla delen till hands och jämför. Samma nummer = delen passar till 100%. Skillnad i numret = tveksamt att den passar, nummerändrad´av fabrikant eller den passar inte!
Jobbar på bildemontering och det händer dagligen att kunder inte har numrena till hands och väljer att chansa på att köpa delen. Blir väldigt ofta fel då det ibland kan finnas massa olika modeller till samma bil. Ex. backspegel Volvo S80. Finns med 5, 7, 11, 13 och 14 kablar (typ - har inte full koll själv alltså). Sen skiljer det på om kontakten är grå eller grön... Spegeln i sig ser likadan ut, men man måste i det läget plocka bort dörrklädseln för att räkna antal kablar för man har inte varit så smart att sätta kontakten uppe vid spegeln utan nere i halva dörren.
/Kidde

///BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.