AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.431

Köpråd 730d f01

153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
Vilken utrustning "måste" finnas? Finns det någon lista där man ser vad som är standard och extrautrustning på 2009-2010 års modeller?
Några kända barnsjukdomar?
Ska man vänta ytterligare på att priset sjunkar pga facelift eller är det bara att slå till då euron är så låg?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Faceliften är redan presenterad så det kommer ingen ytterligare effekt av det. Euron är låg, men kommer nog lilla lågt ett tag till, så kolla runt och vänta tills du hittar ett exemplar du verkligen vill ha.

Personligen tycker jag HUD skall finnas på en 7:a, men du får nog väldigt olika svar beroende på vem du frågar...

----
BMW CS #6212
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Jag skulle inte köpa en sjua utan komfortstolar och dynamic drive edc komfortöppning, som minimiutrustning. Men det är min åsikt :)

// Johan
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Anser att följande saknas på min bil:

1. Sjuans stelbenta navigator saknar info om fartkameror, dessa blir bara fler och fler
2. Ventilerade säten, åtminstone fram.
3. Adaptive headlights (ej s.k. kurvljus)
4. Softclose

Bra extragrejer som finns på min F01:
X-drive
M-sportpaket: Dynamic drive med EDC, Fälg M-302, Svankstöd, M-ratt, alu lister, M aerodynamik, Individual antracittak

Glastaklucka
Elmanövrerad dragkrok
Dieseldriven kupevärmare med fjärrkontroll, fast en elektrisk oljetrågsvärmare vore inte helt fel heller.
Navi pro
Backkamera
Komfortöppning
Helljusassistent
Hifi pro med videouppspelning, två USB + aux
Internet
Webbradio (via iPhone)
Bluetooth och anslutn för iPhone

För att bli bättre borde man
1. Kunna styra Spotify fullt ut med iDrive.
2. Kunna använda appen NRADAR PRO även om man inte lyssnar på musik med iPhone som källa.
men det går inte idag.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Vad kostar en 730d i tyskland idag? Kollade på blocket igår och 350-400tkr är fortf på tok för högt för mig.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Du kan köpa långmilare (2009) för 30-35.000 Euro, dvs cirka 70-80.000 billigare än i Sverige. Plus att de brukar ha lite bättre utrustning.

----
BMW CS #6212
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Börjar själv bli lite sugen på en f02 men

de är fortfarande aaaningen dyra
man får inte mycket för sin nuvarande sjua tyvärr....

Kanske lika bra att snart överge dessa kolosser även om dom är grymt härliga att åka med...

Håller med föregående talare ang utrustningen, lägger till:

f02
taklucka i glas
comfortstolar bak
entertainment bak
solgardiner bak/bakdörrar

Niklas

Fransosen
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

7-serien utstrålar sån enorm pondus tycker jag. Jag ser F10or dagligen och tycker dom är toksnygga, men 7an är så mycket fetare. Det är en av anledningarna att jag åker 7a.

Jag va inne på mobile.de och såg att det finns ju som sagt ett bra gäng bilar runt 30teuro, väntar man nått år till så kan man nog få en skaplig för 250tkr.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
På denna hemsidan finns det jätte mycket om 7-serien
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.