AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.654

Z3 -98, Nivåreglering av strålkastare, problem

Hej! Hastigt fick jag för mig att riva ut halvljuslampan, trodde jag. Istället rev jag ut ljustets nivåreglering. Nu vet jag inte hur jag skall få motorns länkarm att fästa i strålkastarnas fästpunkt. Det måste vara något knep. Är det någon som vet.
fz
119
fzmoto
Z3 1,9 1997
320iA Touring 2007
Bytte min nivåreglering för ett par år sedan, om jag inte minns fel så är det ett "nyckelhål" i strålkastarn som man sticker in länkarmen i. Sedan pressar man fast kulleden i den smala delen av nyckelhålet. Det är riktigt pilligt för man ser inte fästet och jag var tvungen att plocka av allt för att förstå konstruktionen.

Calle

Tack för informationen. Jag åkte till min erfarna BMW reparatör och frågade om det fanna något knep. Tyvärr, sa han småskrattande, det är bara att ta loss strålkastaren och pillra justermotorn på plats medan man drar insatsen bakåt i lamphålen. Jag är inte ensam om att ha gjort detta misstag. Det gick faktiskt lätt att lossa hela strålkastaren och fixa till det hela. Risken, enligt honom är att ifall man tvingar in motorns axel i fel läge släpper det övre fästet för reflektorinfästningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.