AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.996

Bmw z4 3,0 (E85) - facelifta?

Hallå!

Jo jag har kollat lite på en BMW z4 3,0 men tycker de ser aningen lama ut i standardutförande. Eftersom det verkar som ni har rätt bra koll på BMW tänkte jag därför fråga några enkla frågor;
- Går det att facelifta de äldre baklysena till de som sitter på t.ex BMW z4M utan större ingrepp?
- M-paketet verkar vara relativt sällsynt på icke M-bilar. De ser dessutom ganska grymt ut på z4:an. Vet någon var dessa kan köpas? Hade varit fräckt att sätta fyr-pipigt system utan att såga ett fult hål i originalspoilern.

Har försökt leta leta lite på internet utan resultat med undantag för BMW-fixaren som verkar lite smått oseriös.

Tack på förhand!

Mvh, Zoit

det finns inget m-paket till z4.. finns spoiler till z4m om det är det du menar? annars finns ju ett aerodynamik paket och det är riktigt snyggt
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Jaa, original är bara så fult... Jävlar vad de måste ha snedtänt på designavdelningen.

Försök i stället att hitta en Z4 med avgaspipor som går rakt upp genom motorhuven och med en rejäl snöplog framtill. Nu snackar vi "M"... Mmmm....

Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Sorry Zoit, fylleinlägg ;-)

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Hahah :)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Aeropaketet hade jag på min E85 Z4 3.0 i (framspoiler, sidokjolar, bakdel/diffuser, och bakspoiler).
Väl värt.
Bara att beställa från BMW ; )

Fejkad Z4M-bakdel/diffuser anpassad för fyra avgasrör borde säljas av diverse BMW-tuningföretag i Tyskland.
Börja med att söak på G-Power eller Hartge.

BMW Club Schweden-BMW Sport Club
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.