|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har något fel i min e30 1,6L från 1988 som jag inte reder ut själv så vore tacksamt att få lite tips. Så fort jag sätter på polerna på batteriet så börjar laddningslampan lys, och när jag varvar så lyser den starkare. Ibland kan bilen suga ur all ström ur ett batteri som funkat innan bara jag slår på tändningen med. Sen ibland kan bilen starta utan konstigheter och och gå bra samt verkar ladda som den ska, men laddningslampan lyser konstant. Har läst mig fram till att de kan vara en eller fler dioder i generatorn som kan vara trasig för då skulle laddningslampan börja lysa men generatorn laddar bara 2/3 om en diod var trasig. Så tänkte dubbelkolla här eller få förslag om vad de kan vara annars. Sen har jag en snabbfråga med, om bromsverkan bak är ur funktion när man bromsar hårt är det antagligen huvudcylindern va? vet någon något bra sätt att kolla om det är den? Tack på förhand! // Filip | |
| Säkert laddregulatorn/kolen som är slut. Köp ny laddreg eller lämna din befintliga på rep. Brukar behövas svarvning av släpringar när man byter kolen så bäst att lämna in den om du nu inte har en svarv hemma | |
| Menar naturligigtvis att du ska lämna in den kompletta generatorn | |
|
aa förstog de, men kolen tycker jag ser fina ut. men får kolla upp laddregulatorn. Tack för hjälpen // Filip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.