AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.200

Kan man radera "varnings info" i displayen för gott?

bi
29
bilnjutaren
E38 728ia -99
E39 B10 3,3 -00
E34 5181 touring -96
E39 535ia -97
Jag har bytt mina originalfälgar med däckstrycksensor till en modell utan dessa.
Nu varnar displayen ofta för "tyrepressure inactive". "trycker man bort den varningen finns ju de retfulla små röda trianglarna kvar i displayen. Har någon lyckats få bort denna varning permanent. På Paulssons bil i HGB får jag svaret att det inte går....
Men de har haft fel förr.... :)

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det går att koda bort, jag har gjort det på min 740 med BMW Scanner 1.40. Borde gå med andra mjukvaror också.
Jo, BMW vägrar kategoriskt att släcka den varningen. Det finns diverse trådar, både här på AP och internationellt, i detta ärende.

BMW scanner, som Kane säger, fixar det. Även INPA, har jag läst, men inte provat.

Du kan nog få hjälp lokalt, när tråden "mognat" ett tag.

/Lennart
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Går det att göra i Carsoft?

Har aldrig hört att det skulle gå. Men det kommer nog snart någon som vet säkert.

Man måste tala om för Check Control - fr o m årsmodell ca 1998-99 en del av Ljusmodulen - att inte larma.

I de trådar jag läst, har först och främst den användarvänliga BMW Scanner 1.4.0 nämnts, så den använde jag själv. Men på en tysk sajt - just nu glömt vilken - nämndes INPA som en väg.

/Lennart
bi
29
bilnjutaren
E38 728ia -99
E39 B10 3,3 -00
E34 5181 touring -96
E39 535ia -97
Tack för all hjälp pch tips... ska genast kontakta min systerson som, förmodar jag, har olika mjukvaror i sin verkstad.

Tack!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Är nog enbart BMW scanner det går att koda bort med vetligen

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Som sagt, på det tyska forumet, www.7-forum.de, (letade jag reda på nu, men inte själva tråden, tyvärr) diskuteras inaktivering av RDC m h a INPA. Man talar om den variant av CCM som är integrerad med LCM, och ett inlägg lyder:

"e38:
daten liegen im lcm.... 3 werte muss man ändern:

RDKS
nicht_aktiv

REIFEN_DEFEKT
nicht_melden

REIFENCONTR_INAKTIV
nicht_melden"

Detta framhåller jag inte för att få sista ordet - :-) - utan för att ge eventuella INPA-åkare chansen att åtgärda saken utan att skaffa ännu mer utrustning.

I den citerade trådens följande inlägg redogör en medlem dock för ett sällsynt misslyckat ingrepp, som han utsattes för under en BMW-träff. LCM skadades och han åkte på att köra hem på nödprogram och på Eur 600 för en ny. Och konstaterade lite bittert, att han kunde fått många års körning med fungerande RDC för de pengarna...

/Lennart
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det går att koda bort med NCSExpert

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ncs expert är ett tillägg till inpa för kodning. Men inget för amatörer att hållas med .man
kan ställa till det rejält om man gör fel. Iofs kan man göra det med alla diagnosprogram men Bmw scanner är nog. enklare handhavande.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Duger det med BMW Scanner som hittas på Tradera t.ex? Antar att det är en kinakopia av originalet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.