|
|
|
|---|---|
|
Hej jag håller på att bli galen och behöver eran hjälp. Jag lyckas inte bränna en MP3 skriva som fungerar till 100% i min bil. Skrivan spelar men hoppas över vissa spår, bränner jag samma spår på en annan skriva så fungerar det, så det borde inte vara något fel på låten. Ibland fungerar det om man väljer låtarna som den hoppar över flera gånger till sista spelar den upp dem. Vad gör jag för fel? Jag använder nero som bränningsprogram och en vanligt cd-r skiva. Skulle uppskatta all hjälp. | |
| Kanske ska lägga till att jag har Business navigation på bilen. | |
|
Du kan prova att bränna in låtarna med den lägsta hastigheten i Nero. Ibland verkar det som att inbränningen inte tar riktigt bra på skivan om man bränner på max-hastighet? Har själv stött på problemet och testat lägre hastighet vid kopieringen med framgång. Testa lägsta hastighet ( oftast 8x ). |
|
|
Hej Alex84. Jag kör på lägsta hastigheten. Kan det vara mjukvaran i i-driven som måste uppdateras? |
|
|
Ingen aning om i-driven är problemet,där måste andra hjälpa Dej tyvärr. Däremot för att återgå till cd-skivorna som man bränner själv så märker man att bilstereo av olika märken kan få problem med just egen brända produkter. Detta märks också på att apparaterna blir varmare med bränd skiva än köpta skivor. Det påstås att lasern måste jobba hårdare på brända skivor än köpta original? Problemet kan även sitta i Din egna brännare i datorn,dvs att den bränner in för svagt? Testa en annan dator om möjligt och bränn av samma låtar för att se om detta är problemet innan Du ger Dej i kast med i-drivern i bilen. |
|
| har du testat skivan i en annan stereo? | |
|
Tack för alla svar. Jag har provat skrivan i annan stereo då fungerar alla låtar, dock har jag inte provat bränna med annan dator, nu gäller det bara att hitta en annan dator :) |
|
|
Bränn inte UDF använd Joliet ISO 9660 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.