AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
722

Bristande kvalitet?

Ni
1
Nille70
320xD M-Sport-09
X1 2.0D M-Sport-11
Jag har en 320 Touring som är av årsmodell 2009 och har rullat knappt 5000 mil. Är i stort ganska nöjd om man bortser från utrymmen och spårkänsligheten men det är inte det denna tråd handlar om..

Inredningskvaliteten, jag vet inte om jag är ensam att uppleva att vissa detaljer är av mindre bra kvalitet.
1. Luftspjällen äe ett sådant problem, jag har 3 st där det lilla handtaget släppt från infästningen inuti själva spjället. Ni vet ju att det inte behövs mycket kraft att ändra riktning på luften så det hela är en smula märkligt. Är det någon annan som upplevt detta? BMW hävdar att jag är mer eller mindre unik..
2. Den lilla täckkåpan som täcker låsbygeln för backluckelåsningen ska fjädra tillbaka i uppfällt läge och skydda mot smuts och annat. Min slutade med det och när jag snäppte loss den från övriga lister ser jag att det är en synnerligen klen konstruktion men tunn tunn plast och små fjädrar. Lätt att byta dock och rätt billig, (180:-)
3. När vi ändå är runt backluckan, gasdämparna till den är bytta en gång på garanti p.g.a. att de blev väldigt seeega och man fick hjälpa luckan upp. Nu är det samma problem igen, visar sig framförallt i kall(are) väderlek.

Är det någon annan som upplever dessa problem med sin E91?

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Bagageluckan kan vara lite seg den sista decimetern när man öppnar den men de övriga problemen har jag inte märkt något av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.