|
|
|
|---|---|
|
hallå där! är på jakt efter en e36 styrväxel som jag nu har hittat. Dock så läcker den från damaskerna på vardera sidan, ska jag undrar hur svårt är det att fixa detta? kan noll om styrväxlar så hjälp och tips skulle uppskattas! Mvh Sebastian | |
|
Tror inte det finns några reservdelar att köpa om du inte har specialkontakter hos fabriken eller motsvarande....så om du skall renovera den måste du nog ha tillgång till ett anta olikal kolvtätningar mm. som du kan välja från/prova om det passar... Känns inte som ett jobb för en amatör. Mitt råd är att leta upp en som inte läcker. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Min styrväxel gick sönder. Köpte en beg. Har ej hört att det finns reservdelar till dessa. Om det är mindre läckage finns det något man kan hälla i servooljan som ska täta. |
|
|
Tror inte jag vet någon som försökt att renovera dem ens. Länk Det finns även styrväxel från andra bilar som tex E46 som jag tror kan passa om man monterar över en del saker från Originalen. |
|
| KG-Knutsson i Göteborg renonverar styrväxlar för bl.a. ZF. Är visserligen ett stort företag som inte riktar sig till privatpersoner så det kan nog bli svårt, men det kanske går att få fatt på någon i deras verkstad som kan tänka sig att vara behjälplig på fritiden... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.