|
|
|
|---|---|
|
Letar min första BMW och har bl.a. tittat på en E61 523 Msport Länk Tillverkad 0911 och i trafik 1012. Rullat som hyrbil och sedan stått hos handlare sedan 1107. Finns ett par mindre lackskavanker samt allmänt en del ytliga repor/rispor i lacken (Carbonsvart). I övrigt är bilen i bra skick. Tycker begärt pris är i överkant och är tacksam för era synpunkter! | |
|
Nu säger jag inte att alla är det, men hyrbilar brukar oftast vara rätt hårt körda med. The alsing |
|
|
BMW-ägare kan köra hårt också ;-) Med tanke på att den bara gått 2000 mil så BORDE det inte spela någon roll. Priset helt klart i överkant...15-20% ner vore rimligt men det kan vara svårt att pruta då någon förmodligen köpt in bilen för dyrt. |
|
|
Jag kör ofta hyrbil och tror inte medelhyrbilen går hårdare än medlet av vanliga bilar. Mycket långkörning däremot, vilket kan vara positivt. __________ Mvh Grelle |
|
|
Svindyra självrisker, föraren är oftast en 50-åring vars bil är på service - jag skulle inte oroa mig nämnvärt för hyrbilar. Däremot undrar jag om det är rätt att lägga nästan 300k på "fel generation" 5-serie. Jag skulle köpa en något äldre med mer mil för att mildra värdminwkningen. Det finns superfina LCI för betydligt mindre pengar. ------- //Lövet |
|
|
För de pengarna är ju nästan F11 ett alternativ, ex. Länk (Obs, vet inget mer om bilen jag länkar till än att visa att prisskillnaden inte är så stor om man kan dra ned på utrustningsnivån.) __________ Mvh Grelle |
|
|
Tack för era synpunkter! Märker att jag inte är fel ute i mitt resonemang, ville bara stämma av med det rutinerade gänget ;-) Är själv inte särskilt orolig för denna hyrbil i sig. Det är knappast grabbarna med bakvänd keps som hyr en 523 för buskörning. Grelle/andreas>> Håller helt med er att prisavståndet till F11 är för litet. Har framfört det till handlaren som prutargument. peca>> Du slår huvet på spiken när det gäller handlarens inbyte :-) Men jag sa snällt att jag inte ville vara med och bära deras förlustkalkyl. Är bara intreserad av min egen. Jag letar vidare! |
|
|
Jag köpte min E61 msport för ett och ett halvt år sedan. Den hade gått 1500 mil som hyrbil då och stått ett par månader. Den var mycket fräsch och de fel den senare haft hade inget med uthyrningen att göra utan de hade drabbat den ändå (rost baklucka och torkare). Men grejen var att det var 18 mån garanti kvar. Det är en sjukt snygg bil och väldigt rymlig för dom som sitter i. Rolig att köra. F11 upplevs som mycket bredare och besvärligare när man kör. |
|
| "F11 upplevs som mycket bredare och besvärligare när man kör" var bland det dummaste i generaliseringsväg ja hört på länge. | |
|
Vadå, det är väl hans åsikt och den är väl lika giltig som din? ------- //Lövet |
|
| "upplevs" tolkar jag som att merparten av de som kör bilen upplever detta och det är inget annat än en mycket grov generalisering som jag ser det. | |
| Jag får väl skriva att JAG upplever bilen som enorm när den ska parkeras i en ruta eller ett parkeringshus. Och tro mig, jag vill gilla den eftersom min E61:a någon gång ska ersättas. | |
| Har Freude ägt någon E61:a förresten? Det är ju den jag jämför med när jag skriver att den "upplevs [av mig] som mycket..." | |
| Jo jag talar av egen erfarenhet eftersom jag tidigare kört e61 i drygt 5 år och kör det även nu lite då och då Parkering fungerar precis lika bra som med e61(pdc). Orsaken till att f1x kan kännas stor de första dagarna upplevde jag berodde på de kraftiga vecken i motorhuven som ögonen lätt fastnar på när man är van vid en slät huv som e61. Därefter tänker man inte på detta och den känns varken större eller mindre än tidigare. F11 upplevs som mycket modernare, lyxigare och robustare än e61. ( skojar bara, det sistnämnda är mina subjektiva upplevelser efter ca 9000 mil bakom ratten på e61 och snart 3000 mil i f11) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.