AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.102

Någon som har erfarenhet av DLS UP6 till e91?

Go
44
Golfboll
328ix-07 och numer en 325d -09
Funderar på att uppgradera högtalarna som sitter i min nyinköpta BMW 325d - 09. Sitter en proffesional stereo i bilen med standard högtalare. Är det en bra lösning att gå med UP6 paketet?
Hej,

Det beror på vad du har för ljudsmak. Det är inget fel på UP6 högtalarna även jag tycker det är lätt överskattade.

Vad lyssnar du mest på?
Go
44
Golfboll
328ix-07 och numer en 325d -09
Är lite av allätare men lyssnar gärna till musik typ Pink Floyd. Klassisk musik funkar också bra för mig.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Nej, det är ingen bra idé alls!
Var hade du tänkt att montera middarna?
Eftersom UP6 är ett 2-vägssystem med 6,5" midbas + 1,1" diskan så måste midden sitta nära diskanten.
På en e9x sitter det 4" mellanregister i dörren och på vissa en diskant vid backspegeln. Sen sitter det middar under sätena, där kan man ha antingen 6,5" eller 8". Men djupet är inte det bästa, så man måste dubbelkolla det innan man köper nya element. Djupet i dörrarna är inte heller det bästa.

Har man middarna under sätena så måste man ha mellanregister nära diskanten(eller kombinerat), och köra middarna som midbasar.

-------
Min bil suger inte...
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag körde Gothia 6.3 i min förra e90. Det funkade bra. Men det var inte helt lätt att få i middarna.. Fick höja sätena lite.

-------
Min bil suger inte...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.