|
|
|
|---|---|
|
Hej, Efter att haft problem med lysande motorlampa och tomgång som vandrat mellan ca 700-1600 rpm bytte jag min LMM samt luftfilter. Har kollat efter diverse sprickor på insugsbälgen utan att hitta några skador. Bilen går helt normalt och märker inga som helst problem med misständning eller andra oroligheter. Tomgångsproblemet har försvunnit efter bytet av LMM men felkoderna för felaktig addaptiv blandning på 1:a & 2:a bank kvarstår. Skulle uppskatta om någon kunde veta vad detta kan bero på. Dåligt bränslefilter? Tändstift? Tändspolar? Lambda? Mvh Erik | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De går alltså inte att radera ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har raderat felkoden med Biltemas "gula" felkodsläsare, men det har återkommit vid 2 tillfällen efter det. Vad jag har märkt är att felkoden enbart återkommer vid kallstart då bilen har stått under en dag eller två. Kollade senast igår med diagnosverktyget även om motorlampan inte lyst och fick upp felkoderna igen. Kan det ha att göra med förvärmningen till lambdan vilket resulterar i felaktiga värden vid kallstart? MVh Erik |
|
|
det kan vara svårt att se om bälgen har en spricka.... det finnsl en förgrening på den och oftast där det går sönder och får tjuvluft... |
|
| Händer nästan alltid på n42 motorerna vid lmm byte. Dom tappar gasspjällsadaptionen. bara radera adaptioner och lära in igen | |
|
Fel svar läste inte så tydligt! Du hade inte av eller glömde sätta i den lilla slangen som går in precis vid lmm?? |
|
Tobbe75 |
Hej gammal tråd men ville kolla om du hittade någon lösning på felkoderna ? Tobbe |
Tobbe75 |
Hej gammal tråd men ville kolla om du hittade någon lösning på felkoderna ? Tobbe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.