AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.757

Förstäkta fjädrar bak e91

DP
39
DPRS
320 Cab -91
325 -86
318d Touring -11
Hej!

Har precis monterat dragkrok på min e91. Skulle behöva styva upp baken lite grand då jag tycker den hänger vid last.

Har ni någon aning om var man kan hitta sådana fjädrar? Har letat på google o ebay utan något direkt resultat.

Mvh Daniel
Min uppfattning av förstärkta fjädrar är rent nonsens. De till Touring modellen ska ju vara förstärkta osv, men de bryts av sista varvet och är lika trötta som övriga.

Antar det är din 08:a som du fixat draget till. Har den gått c:a 10000 mil idag, så kanske lönt för dig att byta både dämpare och fjädrar på den och det kan hjälpa dig. Kanske lite trötta de som sitter på vid detta laget.

Alternativt någon typ av coilovers bak, så du kan justera upp den lite grann.

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Huruvida förstärkta är bättre eller ej vet jag inte men det är i alla fall olika beställningsnummer på fjädrar till BMW med och utan dragkrok. Jag har eftermonterat dragkrok och när det är dax för nya fjädrar så blir det "dragkrok-fjädrarna" som ersättare men jag byter inte förrän de gamla gett upp.

Fel eller inte - men det är min avvägning. Jag drar inte så mycket och ofta : 850 kg båt några km vår och höst samt cykelhållare någon gång per månad.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Tänkte på det också. Vet inte om det går om du inte köpt hela paketet från dem, men annars hör med "Jspec".

BC Racing Coilovers som jag själv har, så ska det kunna beställas lösa fjädrar från dem. För då kan de tillverka starkare fjädrar med ex antal kg som du vill ha. Själv kör jag med 4 kg starkare bak och det ska gå att beställa upp till 10 kg starkare till Bmw.

Kanske värt ett försök att ringa Jspec och höra med dem.
DP
39
DPRS
320 Cab -91
325 -86
318d Touring -11
Hej!

Tack för svaren!

Får helt enkelt ringa BMW o höra. Sist jag pratade med dom var det lite frågetecken kring detta, men jag ska försöka igen.

Annars, om man vetat fjäderhårdheterna kunde man ju fixat fjädrar ifrån någon tillverkare.Men antar att det är omöjligt att få reda på.

Tack!

Mvh Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.