|
|
|
|---|---|
| Ny matta kostar cirka 1.300:- plus arbete. Tycker ni det är billigaste och bästa lösningen eller finns det någon annan hållbar lösning med motstånd eller annat? | |
|
...kolla under "gör-det-själv"! Komponenter för kanske 25kr och en "sockerbit" (vill du lyxa till det använd en lödkolv och löd ihop delarna)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
eller köp färdigt på ebay för 50 lappen? kommer inte ihåg men där omkring. Funkade utmärkt för mig och passar rakt i |
|
| Sensorcarpet passengerseat eller vad kan det heta på ebay? | |
| Ja de är bara att söka på air bag och e46, om de är de du ska ha den till:) | |
|
Det fanns många att välja bland. Länk |
|
|
Länk England 19 USD låter billigt och bra. |
|
|
Det kan också vara så att det inte är sensormattan. Är inte helt säker hur det ser ut på E46 men på E36 (Z3) så sitter det en liten dosa under passagerarstolen. Den kan vara klämd (sänker stolen till botten) eller att det glappar i de 2 kontaktdonen som sitter i den. Lite kontaktspray och översyn av kontaktutorna kan hjälpa och det blir billigare :) |
|
| Bmw kopplade upp sin dator till bilen och sen sa de att det var sensormattan så jag börjar med den. | |
| Jag behöver en själv och har köpt på mig 5 x de komponenter som behövs för att göra 5st. Hör av dig om du behöver en så kan jag skicka i ett kuvert. Men en färdig kontakt att bara klicka in för en hundring är kanske enklare? | |
| BMW har haft fel tidigare, de sa samma sak åt mig att sensormattan i stolen var paj men det visade sig inte vara så, därför tänkte jag bara ge en hint om att man kan kolla kontakterna under passagerar-stolen innan man köper på sig någon dyr del, monterar ner stolen osv. Har du skinklädsel så är det PITA att dra av skinnet och tillbaka. | |
| Löst! Tack för hjälpen Hasso! | |
| Kan detta va felet i min bil också? När tjejen sitter på passagerarsätet utan bälte så plingar det hela tiden, ibland stängs det av. Och så fort ja kör i nått farthinder eller nått som får henne att röra på sig så börjar det plinga igen | |
| Vad VAR lösningen då, skiro? Hemligt? :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lasse-SL500: Ett besök i Hassoland med en bag in box löste problemet :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag är också lite nyfiken på vad lösningen var :) mest för att jag inte höll med om att det var sensormattan som var trasig. Mvh/Rolle |
|
| Hasso har skrivit ett mektips om detta fel under gördetsjälvfliken. Det är det som är lösningen. Grejorna på Ebay ovan är efterapningar på Hassos lösning. Ny sensormatta hos bmw är ingen idé att köpa för den kan gå sönder efter en vecka igen. | |
|
hasso: hahaha :) skiro: tack, jag hittade mektipset! |
|
| Fungerar "gör det själv" metoden även på en e36:a och ser det likadant ut? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.